پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۲۸۲۰۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: تولید‌کنندگان سه نوبت از ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت‌ها را افزایش دادند که قرار شد قیمت‌ها پایین بیاید و لوزام خانگی ۲۰ درصد و تلویزیون ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته باشد و تاکید شده است از تولید تا مصرف قیمت‌ها باید کنترل و نظارت شود.
شعار سال :حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در برنامه «گفت‌وگوی ۱۸: ۳۰» شبکه خبر سیما گفت: حدود ۶۰ درصد بازار در اختیار برند‌های خارجی بود که بعضا تحت حمایت دولتمردان قرار داشتند، اما در زمان تحریم ایران را رها کرده و مطیع سیاست‌های امریکا شدند. باوجود افزایش چشمگیر تولید داخلی، برای جایگزینی آن ۶۰ درصد، زمان لازم است.

وی درباره اصلی‌ترین چالش لوازم خانگی در کشور گفت: از لحاظ کیفی مردم حق انتخاب محصولات را دارند و همه نوع تولید داخلی وجود دارد به طور مثال یخچال از ۲ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون در بازار داریم و رقابت با محصولات خارجی نیز وجود دارد. برند‌های ایرانی نیز امروز در عرصه بین‌الملل مطرح هستند.

وی افزود: به منظور مدیریت منابع کشور از سال ۹۷ واردات لوازم خانگی خارجی ممنوع شد، به واسطه تحریم‌ها بسیاری از برند‌های خارجی از کشور رفتند و این موجب افزایش تولید در کشور شد.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: به دلیل کند شدن روند توزیع ارز نیمایی تولید‌کنندگان به مشکل خورده اندو تولید‌کنندگان در تهیه مواد اولیه به مشکل خورده‌اند مشکل دیگر فولاد است که به دلیل دلال بازی‌های که انجام می‌شود و سه برابر قیمت در بازار آزاد فروخته می‌شود نیز تولید‌کنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

غزنوی در ادامه گفت: بیشتر تولیدکنندگان افزایش قیمت ۲۰ درصدی داشته‌اند این درحالی است که تولید‌کننده همچنان متضرر است و سودی عایدش نمی‌شود بنابراین باید به مشکلات تولیدکننده نیز توجه شود.

کیوان گردان مدیرکل دفتر لوازم خانگی وزارت صمت در ارتباط تلفنی گفت: در ماه‌های اخیر با مشکل تخصیص ارز مواجه بودیم که در حال برطرف کردن آن هستیم.

او افزود: لوازم خانگی به دلیل اهمیت از اولویت‌های وزارت صمت است و با مدیریت لازم وقفه ایجاد شده برطرف خواهد شد. اگر تولیدکنندگان در عرضه محصولات به بازار تعلل کنند برخورد خواهد شد.

وحید منایی معاون سازمان حمایت در ارتباط تلفنی گفت: تمام تولیدات به بازار عرضه نمی‌شود. از اوایل سال ۹۹ علاوه بر افزایش نرخ ارز در تخصیص ارز به واحد‌های تولیدی نیز با مشکل مواجه شدیم و واحد‌های تولیدی بدون هماهنگی با سازمان حمایت نسبت به افزایش قیمت لوازم خانگی اقدام کردند و منجر به التهاباتی در بازار شدند. کمی ارز در بازار موجب شد در برخی موارد از سوی واحد‌های تولیدی در کاهش تولید و اصناف منجر به احتکار کالا شود. با توجه به تغییرات در عوامل موثر در قیمت تمام شده لوازم خانگی، بناشد گروه یخچال فریزر و اجاق گاز اگر افزایش قیمت بالای ۲۵ درصد داشته اند، قیمت‌ها برگشت داده شود.

میری رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ارتباط تلفنی گفت: امروز در رصد بازار امین حضور پای درد دل اصناف نشستیم و کمبود‌ها شنیده شد تا رسیدگی شود. با توجه به تاخیری که تولیدکنندگان در تولید لوازم خانگی داشتند سازمان حمایت مصوب کرد افزایش قیمت‌ها ۲۰ درصد باشد. تولید‌کنندگان سه نوبت از ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت‌ها را افزایش دادند که قرار شد قیمت‌ها پایین بیاد و لوزام خانگی ۲۰ درصد و تلویزیون ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته باشد و تاکید شده است از تولید تا مصرف قیمت‌ها باید کنترل و نظارت شود. تولید‌کننده موظف است آمار میزان و تعداد لوزام خانگی تولید شده را به سازمان حمایت بدهد.





شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش، کد خبر:۱۰۴۶۸۹، تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین