پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۳۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
بورس مسکن، این روز‌ها جزو کلیدواژه‌های پرکاربرد در شبکه‌های اجتماعی و میان فعالان بازار است. خیلی از کاربران با استفاده از هشتگ‌های بازار سرمایه، بورس مسکن و ذی‌نفعان بخش مسکن درباره این سوژه جدید بازار در شبکه‌های اجتماعی اظهارنظر می‌کنند. شاهین چراغی یکی از اعضای شورای بورس است که در شبکه اجتماعی توییتر خیلی پیگیر این موضوع است.
شعار سال: او در پایان هفته گذشته بابیان اینکه با تاسیس بورس مسکن، دانش، تجربه و تخصص بازار سرمایه در خدمت ذی‌نفعان بخش مسکن قرار می‌گیرد، به معرفی اهداف اولیه این بورس پرداخت. به گفته این فعال بازار سرمایه اهداف تاسیس بورس مسکن شامل؛ ۱-تامین مالی انبوه‌سازان، ۲-تسهیل در پیش‌فروش پروژه‌ها، ۳-ثبت شفاف معاملات، ۴-امکان معامله املاک مازاد و در نهایت ۵- طراحی انواع ابزار‌ها برای تامین مسکن مردم و جوانان می‌شود.
ماجرای فرغون.

اما همیشه هم فضای نوشته‌ها درباره بورس و سرمایه خشک و جدی نیست و گاهی کاربران خبر‌ها یا اظهارنظر‌هایی منتشر می‌کنند که این فضا را از محیط خشک و جدی خارج می‌کند. در روز‌های گذشته علی شریعتی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در توییتر خود با انتشار عکس یک فرغون نوشت: «فرغون ۶۵۰ هزار تومان! خدا را شکر هر وقت ۹ میلیون شد قرعه‌کشی می‌کنند و با کد ملی یکی می‌خریم.» کاربر دیگری هم نوشت: «فرغون ۷۰۰ هزار تومن. به نظرم تا ۹۰ میلیون تومان نشده است، بخریم که در آینده به دردمان می‌خورد.» این دو توییت خیلی موردتوجه کاربران در توییتر و اینستاگرام قرار گرفت و خیلی‌ها نوشتند به زودی ملت را در صف‌نشینی خرید سهام شرکت‌های فرغون‌سازی در بورس می‌بینیم و دور نیست روزی که فرغون‌ساز‌ها هم وارد بورس شوند.



بد نیست یکی از دولتمردان اقتصادی با عدد و رقم توضیح دهد در یک سال گذشته که بورس با افزایش قیمت روبه‌رو بوده است نفع دولت و اقتصاد حقیقی از این بازار که بازار ثانویه است، چه و چقدر بوده است تا مطمئن شویم دولت موج‌سواری نمی‌کند و آگاهانه از بورس حمایت و پشتیبانی می‌کند.





در جلسه‌ای که اکثر چهره‌های اقتصادی مجلس حضور داشتند کسی از تلاش برای تغییر وزیر اقتصاد یا رئیس بانک مرکزی خبر نداشت: ۱- تخریب روابط اقتصادی دو قوه به نفع مردم نیست. ۲- با موج تازه‌واردان به بورس، شایعه و شیطنت بر غیرحرفه‌ای‌ها و ریسک‌گریز‌ها زود اثر می‌گذارد. محور‌های جنگ روانی آتی.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار: 31 خرداد 1399 ، کدخبر: ۳۶۶۴۶۸۶  ، www.donya-e-eqtesad.com 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین