پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 15
کد خبر: ۲۸۳۶۲۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
این روز‌ها که تب خرید آنلاین با شیوع بیماری کرونا داغ است، کسی تاب صحبت‎های سخنگوی سازمان تعزیرات را نداشت تا اینکه یاسر رایگانی آن را تکذیب کرد!
شعار سال:  روز ۳۱ خرداد سید یاسر رایگانی- سخنگوی سازمان تعزیرات- در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفته بود که «هزینه ارسال تمام کالا‌های فروش اینترنتی بر عهده فروشنده است.» اظهارنظری که با واکنش‎هایی در فضای مجازی همراه بود.


در این میان، رضا الفت‌نسب، عضو هیات‌مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکار‌های مجازی در این رابطه در صفحه توییتر خود نوشت: «جناب سخنگوی تعزیرات براساس کدام قانون می‌فرمایید هزینه ارسال سفارش اینترنتی بر عهده فروشنده است؟ برادر، شما یک حرفی می‌زنید، کسب‌وکار‌ها باید جواب مردم رو بدهند. ملت پیگیر پس گرفتن هزینه ارسال سفارش‌شون شدند! لطفا تا پاشنه در فروشگاه‌های اینترنتی رو نکندند، توضیح بدید یا اصلاح بفرمایید.»
البته سخنگوی سازمان تعزیرات روز گذشته این موضوع را تکذیب و اعلام کرد: منظور من در آن مصاحبه «هزینه کالای مرجوعی» بوده است؛ در واقع هزینه کالای مرجوعی با فروشگاه اینترنتی است. یعنی اگر مشخصات کالایی که خریدار سفارش می‌دهد با مشخصات کالای ارسال‌شده برای او همخوانی نداشته باشد، طبق قانون می‌تواند کالا را در بازه زمانی مشخصی مرجوع کند و هزینه مرجوعی به علت مذکور بر عهده فرستنده کالا است. ما از خرید اینترنتی و غیرحضوری مردم استقبال می‌کنیم، اما به‌شرطی که حقوق مصرف‌کننده در خرید‌های اینترنتی لحاظ شود و اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی حقوق مصرف‌کننده را لحاظ کند.
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از روزنامه دنیای اقتصاد،تاریخ انتشار: 4 تیر 1399،کدخبر:   ۳۶۶۵۷۱۴،https://donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین