پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۹۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۵
عمده تمرکز من روی دستور زبان فارسی است. چون بسیاری از دانش‌آموزان در دستور زبان فارسی مشکل دارند و نه خودشان می‌توانند یاد بگیرند و نه در دوره ابتدایی و دبیرستان به آن‌ها آموزش داده می‌شود. عمده دستور زبانی که در مدرسه به بچه‌ها آموزش داده می‌شود، دستور زبان عربی است، به همین دلیل حرف زدن و نوشتن‌شان با مشکل روبه‌رو می‌شود و این ناکارآمدی سیستم آموزشی ماست.

شعار سال: اسدالله شعبانی به مناسبت زادروزش گفت: بااینکه این روز‌ها در گوشه خانه در قرنطینه‌ایم، اما گاهی مجبور می‌شویم جهت انجام اموری از خانه خارج شویم و در‌حالی‌که سعی می‌کنیم فاصله اجتماعی و بهداشت فردی را رعایت کنیم، اما بسیاری از افراد رعایت نمی‌کنند و از دیدن کسی که رعایت می‌کند، تعجب می‌کنند و او را به سخره می‌گیرند. فاصله اجتماعی برای این نیست که فقط خودمان از بیماری مصون باشیم، فاصله اجتماعی یعنی احترام به حقوق دیگران و رعایت حقوق اجتماعی آن‌ها. اما متاسفانه رعایت نمی‌شود، چون نمی‌خواهند درباره این مساله فکر کنند.

این شاعر و نویسنده در ادامه بیان کرد: در این شرایط نویسندگان نمی‌توانند نسبت به این موضوعات بی‌توجه باشند. بر همین اساس الان درحال نوشتن داستانی هستم که در آن فقر فکری را در جامعه نشان دهم و به این موضوع بپردازم که جامعه چگونه مانع رشد فکری انسان می‌شود.

خالق «باغ نقاشی» درباره سایر فعالیت‌هایش در این روز‌ها نیز توضیح داد: یکی از دلبستگی‌های بزرگ من ادبیات کهن مخصوصا شاهنامه است. سال‌ها پیش هم مجموعه دو جلدی «قصه‌های شیرین شاهنامه» برای نوجوانان را از سوی انتشارات پیدایش منتشر کردم که در آن سال‌ها جلد نخست این مجموعه برگزیده شورای کتاب کودک و جلد دوم آن برگزیده جشنواره رشد شد و مورد استقبال قرار گرفت. براین اساس درحال حاضر هم مشغول پژوهش‌های گسترده‌تری در زمینه ادبیات کهن مخصوصا زبان و ادبیات فارسی و شیوه نگارش مناسب برای بچه‌ها هستم که چند سالی ا‌ست روی آن کار می‌کنم. چون یکی از شگفتی‌های فرهنگ ایرانی، زبان فارسی است و من کوشش می‌کنم زبان فارسی را به گونه دیگری پیرایش کنم. البته منظورم از پیرایش دور ریختن واژه‌های بیگانه، نیست، چون راه به جایی نمی‌برد و بی‌تاثیر است. منظورم پیرایش واژه‌های معمول در زندگی روزانه مردم است.

وی در ادامه افزود: عمده تمرکز من روی دستور زبان فارسی است. چون بسیاری از دانش‌آموزان در دستور زبان فارسی مشکل دارند و نه خودشان می‌توانند یاد بگیرند و نه در دوره ابتدایی و دبیرستان به آن‌ها آموزش داده می‌شود. عمده دستور زبانی که در مدرسه به بچه‌ها آموزش داده می‌شود، دستور زبان عربی است، به همین دلیل حرف زدن و نوشتن‌شان با مشکل روبه‌رو می‌شود و این ناکارآمدی سیستم آموزشی ماست.

خالق «دختر باغ آرزو» بیان کرد: همچنین مقاله‌های پراکنده‌ای هم در زمینه شعر و ادبیات کودک دارم که مشغول پیرایش و ویرایش آن‌ها هستم و می‌خواهم به‌زودی آن‌ها را درقالب کتابی منتشر کنم. علاوه بر این دو مجموعه شعر نوجوان و جوان هم دارم که باید آن‌ها را ویرایش کنم. کلا با همه گرفتاری‌های مالی‌ام، روی کتاب‌هایم کار می‌کنم، اما درآمدم قابل مقایسه با این هزینه‌ها نیست.

شعبانی در پایان گفت: در لابه‌لای این کارها، در این روز‌های خودقرنطینگی برای من وهمسرم فرصت طلایی پیش آمد تا فیلم‌هایی که باید می‌دیدیم و ندیدیم را ببینیم. اصولا تماشای فیلم‌های خوب، دید انسان نسبت به مسائل پیرامونش را بازتر می‌کند.






شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایبنا، کد خبر:۲۹۲۲۰۰، تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹، www.ibna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین