پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۸۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
روز گذشته در حالی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در نامه‌ای به مدیران شرکت‌های سیمانی، قیمت سیمان برای سال ۹۹ را اعلام کرد که فعالان صنعت سیمان از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده و آن را تایید نمی‌کنند.
شعار سال: روز گذشته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های سیمانی با استناد به آنچه که آن را «هماهنگی‌های صورت پذیرفته با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت» عنوان کرد، از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت سیمان خاکستری از تاریخ ۹۹/۴/۱۰ خبر داد؛ این در حالی است که یک عضو هیئت رییسه انجمن سیمان کشور اعلام کرد که هنوز نرخ جدید سیمان تصویب و اعلام نشده است.

حمیدرضا هوشیاری، عضو هیئت رئیسه انجمن سیمان کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این نرخ اعلام شده برای تولید سیمان عادلانه است یا خیر؟ گفت: هنوز نرخی اعلام نشده است و در این مسیر موانعی وجود دارد که باید آن مراحل سپری شود تا به نرخ اصلی برسیم.

مدیرعامل شرکت فارس و خوزستان تاکید کرد: هنوز در قطعیت این نرخ مواردی وجود دارد که باید بیشتر توجه شود و هنوز هیچ نرخی مصوب نشده است.

به گفته وی، قیمت‌های اعلام شده از سوی انجمن صنفی کافرمایان صنعت سیمان صرفا پیشنهادی بوده است.
چشم انتظاری سیمانی‌ها
اگرچه هنوز افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت سیمان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که در صورت تایید نهایی نیز به نظر می‌رسد موجبات خوشحالی سیمانی‌ها را فراهم نکند چرا که فعالان این صنعت معتقدند قیمت تمام شده سیمان بیش از اینهاست، ضمن اینکه افزایش هزینه‌های مربوط به حمل و نقل نیز تولید این ماده خاکستری را از توجیه اقتصادی دور کرده است.
بیشتر بخوانید: ارزان فروشی سیمان به پشت مرز‌ها رسید/ تخفیف‌های قیمتی بازار سیمان را آشفته کرده است
همچنین افزایش قیمت ارز و چند برابر شدن قیمت فولاد در سال گذشته سبب شد صنعت سیمان به دلیل ادامه رکود اقتصادی به ویژه در ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی با مشکلات زیادی در عرضه و میزان مصرف داخلی روبرو شود.

رقم حدود ٥٣ میلیون تن مصرف داخلی در مقایسه با ظرفیت نصب شده حدود ٨٦ میلیون تنی صنعت سیمان فاصله‌ای چشمگیری دارد، اما پایین بودن قیمت سیمان و البته تولید قابل توجه این ماده در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران باعث شده که این محصول با وجود محوری‌ترین کالا در بخش‌های مختلف طرح‌های زیرساختی، امروز با زیان‌های زیادی به واسطه افزایش هزینه‌های سربار تولید مواجه شود.
وضعیت قیمت‌ها در نامه دبیر انجمن
شنیده‌ها حاکی از آن است که هنوز نرخ مصوب سیمان که خبر آن از سوی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اعلام شده است مورد تایید وزارت صمت قرار نگرفته و همچنان این صنعت درگیر نرخ جدید برای سال ۹۹ است.

این در حالی است که در نامه عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به مدیران عامل شرکت‌های سیمان آمده است: عطف به هماهنگی‌های صورت پذیرفته با مسئولین محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت بدینوسیله حداکثر قیمت ارشادی فروش انواع سیمان خاکستری از تاریخ ۹۹/۴/۱۰ به شرح جدول ذیل اعلام می‌گردد:

۱- اختلاف قیمت سیمان تیپ ۲ با تیپ ۱-۳۲۵ با توجه به هزینه‌های مازاد تولید به ازای هر تن ۲۵۰۰۰۰ ریال

۲- اختلاف قیمت سیمان تیپ ۵ با تیپ ۲ با توجه به هزینه‌های مازاد تولید به ازاء هرتن ۵۰ هزار ریال

۳- قیمت سیمان پوزولانی، پوزولانی ویژه سرباره‌ای و آمیخته معادل قیمت سیمان تیپ ۲

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد 24 ، تاریخ انتشار: 10 تیر 1399، کد خبر: 70965،www.eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین