پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۱۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
اتفاق نظر و اجماع متولیان فدراسیون کشتی و اعضای شورای فنی کشتی فرنگی حکایت از آن دارد که اقدامات اولیه در خصوص انتخاب و معرفی جانشین محمد بنا برای تیم ملی فرنگی ایران صورت گرفته است.
شعارسال: بعد از خداحافظی محمد بنا از عرصه کشتی که بر خلاف انتظار بسیاری از حامیان و اطرافیانش با استقبال و تمایل بسیاری از مسئولان و اهالی کشتی رخ داد، گزینه‌های مختلفی برای هدایت تیم ملی مطرح شد.

از جمشید خیرآبادی سرمربی تیم جمهوری آذربایجان و دستیار پیشین محمدبنا در المپیک لندن و همچنین حسن رنگرز مدیرفنی و سرمربی تیم کشتی مراکش گرفته تا ناصرنوربخش و احد پازاج و حسن یوسفی افشار، همگی از گزینه های مطرح شده بودند که در محافل کشتی از آنان به عنوان جانشین احتمالی بنا یاد شد.

گزینه اول یعنی جمشید خیرآبادی با توجه به پایان قراردادش با تیم آذربایجان در ابتدا یکی از گزینه‌های اصلی بود، اما رفته رفته مشخص شد هیچ پیشنهاد شفافی از سوی فدراسیون کشتی ایران به او نشده و این مربی باتجربه نیز فعلا هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

تکلیف دیگر گزینه‌ها یعنی نوربخش، پازاج و یا حتی یوسفی افشار نیز تا حد زیادی در روزهای اخیر مشخص شد، چرا که برخی از اعضای شورای فنی و پیشکسوتان کشتی فرنگی معتقدند، این افراد بیش از آنکه برای سرمربیگری مناسب باشند، بیشتر به عنوان مربی، آنالیزور یا مدیر فنی، کارایی خواهند داشت.

بدین ترتیب با توجه به اظهارات مطرح شده طی روزهای اخیر، تنها گزینه‌ای که تمامی شرایط فدراسیون کشتی و شورای فنی را داشته باشد، حسن رنگرز است که به گفته برخی از منابع آگاه مدتهاست برای جانشینی محمدبنا زیر ذره بین رسول خادم نیز قرار دارد.

رنگرز مدرک دکترای مدیریت ورزش دارد و نخستین فرنگی کار پس از انقلاب محسوب می‌شود که موفق به کسب مدال طلای رقابتهای جهانی در کشتی فرنگی شد. او حتی در دولت قبلی به عنوان معاون و مشاور وزیر ورزش نیز در عرصه مدیریت فعالیت داشت و مدتی بعد در سمت سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان، حضوری پررنگ در اردوهای آماده سازی داشت.

از سویی دیگر ، رنگرز سابقه و تجربه نایب رئیسی فدراسیون کشتی را هم دارد و به خوبی به پیچ و خم‌های اداری و مدیریتی این حوزه آشناست.

البته این موارد، پایان کارنامه رنگرز نیست، چراکه او تجربه سرمربیگری تیم کشتی فرنگی جوانان و همچنین سرمربیگری تیم دانشجویان ایران را هم دارد.

جالب تر آنکه حسن رنگرز در سال ۹۰ نیز در کنار افرادی همچون محمدرضا یزدانی خرم و علیرضا حیدری برای انتخابات ریاست فدراسیون کشتی نیز ثبت نام کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: جمعه 19 شهریور 1395، کد خبر: 3763344، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین