پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰
مشاور مالی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اختلاف تعاریف بین ایران و FATF در مورد تروریسم گفت: باید این ابهامات برطرف و ضابطه برای آن تعریف شود.

شعار سال: محمد مهدی رئیس‌زاده در مورد پیوستن به کارگروه FATF اظهار داشت: FATF دو موضوع یکی مبارزه با پولشویی و دیگری مبارزه با تأمین مالی تروریسم را دنبال می‌کند که قانون مبارزه با پولشویی در دولت قبل در کشورمان به تصویب رسید.

مشاور مالی اتاق بازرگانی ایران با تأکید براینکه آئین‌‌نامه مبارزه با پولشویی به تصویب هیئت وزیران رسیده است، افزود: تا چندی پیش 3 کشور ایران، کوبا و کره‌شمالی در لیست کشورهای تأمین کننده مالی تروریسم بودند که در حال حاضر کوبا از این لیست خارج شده و پس از برجام هم وجود نام ایران در این لیست به حالت تعلیق درآمد.

رئیس سابق کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه کارگروه FATF شفافیت و جلوگیری از پولشویی را پیگیری می‌کند، گفت: همه دولت‌ها تمایل به مبارزه با قاچاق دارند و پیوستن به این کارگروه هم چیزی جز شفافیت مالی نیست.

رئیس‌زاده تصریح کرد: البته با وجود سیستم‌های دیجیتالی جدید بانکداری و نرم‌افزارهای نوین این امکان به کلیه بانک‌های مرکزی برای کنترل نقل و انتقال پول داده می‌شود و حتی در نبود FATF هم امکان ردیابی پولشویی‌ها وجود دارد.

رئیس سابق کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اختلاف تعاریف بین ایران و FATF در مورد تروریسم اظهار داشت: باید این ابهامات برطرف و ضابطه برای آن تعریف شود.

وی افزود: با توجه به این اختلافات ممکن است، کمک مالی از سوی یک کشور به کشور دیگر کمک به تروریسم تلقی شود، اما کشور کمک کننده معتقد است که این اقدام در راستای احقاق حق صورت می‌گیرد بنابراین در چنین شرایطی باید این ابهامات برای پیوستن به این کارگروه رفع شود.

مشاور مالی اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه اقدامات برخی کشورها انطباق بیشتری با تأمین مالی تروریسم و همچنین پولشویی دارد، گفت: اما با توجه به حساسیت و دشمنان زیاد کشورمان برخی اقدامات ما به عنوان حامی تروریسم مطرح می‌شود.

رئیس سابق کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه باید در کشور از وفاق و اجماع نظر و وحدت ملی برخوردار باشیم، گفت: وحدت کمک می‌کند تا در مقابل سوء تعریف‌ها توجیه لازم را داشته باشیم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 22 شهریور 1395، کد مطلب: 13950621001465:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین