پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۴۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از دادستان کل کشور درخواست کرد تا دادگاه های تجاری تشکیل شود.

شعارسال: غلامحسین شافعی در نشست صبحانه کاری با محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان اینکه دادگاه های تجاری با قضاوت قضات آشنا به پیچیدگی های مباحث اقتصادی، مهمترین خواسته فعالان اقتصادی است، گفت: دومین خواسته بخش خصوصی تاسیس دفتر حمایت از سرمایه گذاری است زیرا این موضوع می تواند در قالب کمیته های استانی و برای حمایت های قضایی در محل دادستانی کل کشور تشکیل شود.

وی با بیان اینکه به رابطه اقتصاد و امنیت در کشور اشاره کرد و افزود: به طور حتم از جمله عوامل تسهیل کننده محیط کسب وکار در هر جامعه ای وجود دستگاه قضا و نهادهای کارا و سالم در این رابطه است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اعلام اینکه با وجود اقدامات بسیار اساسی در کشور، همچنان برخورد محاکم قضائی با صاحبان بنگاه ها که سربازان جبهه اقتصادی هستند، درخور شان و منزلت آنها نیست، افزود: براساس قانون باید دادگاه های اقتصادی و تجاری برای رسیدگی به جرایم مربوط به این بخش تشکیل شوند.

شافعی به بیان اینکه به تازگی قضات کشور در استان ها به کارخانه ها سر می زنند و از نزدیک با فعالیت های آنها آشنا می شوند، اظهار داشت: این حرکتی مثبت است و بالا رفتن سطح آگاهی و اطلاعات قضات کشور از مسائل اقتصادی امر مبارکی است که به تازگی در سطح کشور اجرا شده و باید به صورت مستمر ادامه یابد.

وی به دستورالعمل مربوط به سال ۱۳۸۷ درباره تشکیل کمیته های حمایت قضایی از سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: درخواست بخش غیردولتی از دادستانی کل کشور، احیا و توجه ویژه به برگزرای جلسات این کمیته در سطح استانهاست. از زمان تاسیس و فعالیت این کمیته ها بخش زیادی از چالشهای اقتصادی در سطح استانی برطرف شدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 13 دی 1395، کدمطلب: 3866425 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین