پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۴۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
عباس عبدی اظهار می دارد که امروز خانم خبرنگاری که معلوم بود طرفدار انعقاد قرارداد همکاری با چین هست از سوی یک خبرگزاری تماس گرفت و خواست در این مورد گفتگو کند. گفتم نظرم را نوشته‌ام چیز جدیدی ندارم. گفت درباره همان نوشته است. فکر کردم شاید نکات مهمتری باشد. گفتم سوالات را بفرستید به واتس‌اپ پاسخ دهم.در متن زیر می توانید این پرسخ و پاسش را بخوانید.
شعار سال: امروز خانم خبرنگاری که معلوم بود طرفدار انعقاد قرارداد همکاری با چین هست از سوی یک خبرگزاری تماس گرفت و خواست در این مورد گفتگو کند. گفتم نظرم را نوشته‌ام چیز جدیدی ندارم. گفت درباره همان نوشته است. فکر کردم شاید نکات مهمتری باشد. گفتم سوالات را بفرستید به واتس‌اپ پاسخ دهم. این 4 پرسش را ارسال کرد.

1-  آیا قراداد ایران و چین را مطالعه کردید؟ چند صفحه دارد؟

2- چرا با وجود اینکه ازبرجام حمایت تام و تمامی دارید به این قرارداد خرده گرفته و از آن انتقاد می کنید، مگر این دو با هم چه فرقی دارند؟

3-  به نظر می رسد نوعی شرق ستیزی و چین ستیزی در این حوزه دیده می شود؟

4-  آمریکا و پهلوی و ضدانقلاب و اسرائیل کشورهای عربی هم از این معاهده انتقاد کرده اند، به نظر شما چرا اینهمه هجمه به این قرارداد وجود دارد؟

پاسخهای زیر را برایش فرستادم.

۱. اگر یادداشت امروز را خوانده باشید توضیح داده‌ام که نقدم به کلیت چنین توافقاتی در شرایط کنونی است. و لذا بحث جزییات بعد از این مرحله خواهد بود. مثل رسیدگی لوایح در مجلس که اول در باره کلیات رای می‌گیرند اگر رای اورد وارد جزییات می‌شوند.

۲. چه ربطی میان این دو هست؟ خوب ممکن است یک نفر هم بپرسد انها که با برجام مخالفند چرا با این مورد موافق‌اند؟ اخر این هم شد استدلال؟ برجام را مجبور بودید. اگر این را هم مجبورند ایرادی ندارد توضیح دهند.

۳. چون یادداشت مرا نخوانده‌اید این سوال‌ها را می‌پرسید. اگر قرار باشد ایران وارد چنین توافقاتی شود چین در اولویت و گزینه اول است. شما گفتید که سوال‌هایتان ناظر به یادداشت امروز من است. پس چرا نخوانده سوال می‌کنید؟

۴. من مواضعم را با دیگران تنظیم نمی‌کنم خیلی هم پیگیر انها نیستم. ولی از این موارد زیاد است مثل مخالفت شدید عربستان و ترامپ و اسراییل با برجام و مواضع مشابه اصولگرایان در این مورد.
 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین