پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
داود مدرسی یان در یادداشتی ضمن بیان انتقادات به قرارداد 25ساله ایران و چین اظهار می دارد که ما متوجه مخالفت آمریکایی ها با نفوذ چین و سلطه چین در خاورمیانه هستیم ولی مهم منافع ملی ماست. با این وجود باید جزئیات اصلی این قرارداد منتشر شود و مردم و نخبگان و رسانه‌ها آن را نقد و بررسی کنند سپس مسیر نقد و بررسی و تصویبش در مجلس طی شود
شعار سال:بعد از انتقادات گسترده رسانه ها و فعالان مجازی به موضوع قرارداد ۲۵ ساله با چین، ‏وزارت خارجه کشورمان، فایلی ۱۸ صفحه ای بنام "برنامه همکاری جامع 25 ساله ایران و چین" منتشر کرده است.

برخی خیال میکنند این اصل قرارداد است، درصورتیکه این فایل، کلیات هست نه جزئیات و تعهدات ‎قرارداد ۲۵ ساله!

تازه دو نقد جدی به همین کلیات هم مطرح است: صفحه سه این فایل، بند همکاری را مطالعه کنید:

1- اشکال اول، بخشی از همکاری در حوزه انرژی است اما بازهم خام فروشی نفت و سلطه بر منابع طبیعی! نه اینکه دولت ایران فرآورده‌های نفتی را به چین بفروشد بلکه باز همان خام فروشی است تازه در حوزه تولید و حمل و پالایش و امنیت تامین!

2- اشکال دوم؛ درهمین صفحه۳، دقیقاً به کارگروه FATF، کنوانسیون‌های پالرمو و cft هم اشاره کرده! دقت کنید:
 
مقابله با پولشویی: FATF
 
جرائم سازمان یافته مثل قاچاق اسلحه: PALERMO
 
تامین مالی تروریسم: CFT
 
همه می‌دانیم که استانداردهای FATF و CFT و پالرمو با استانداردهای ما متفاوت است بطور مثال آنها سپاه کشورمان را تروریستی می‌دانند، حزب الله لبنان، انصارالله و حماس را تروریستی می‌دانند! همان مسائلی که ما چندسال درگیرش بودیم و هستیم و خواهیم بود!

پ.ن: ما متوجه مخالفت آمریکایی ها با نفوذ چین و سلطه چین در خاورمیانه هستیم ولی مهم منافع ملی ماست. با این وجود باید جزئیات اصلی این قرارداد منتشر شود و مردم و نخبگان و رسانه‌ها آن را نقد و بررسی کنند سپس مسیر نقد و بررسی و تصویبش در مجلس طی شود.
 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین