پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کمیته انضباطی با انتشار رای تکرار دیدار معوقه بین دو تیم استقلال و پارس جنوبی به شدت بحران و آتش اختلاف در لیگ برتر دامن زد.
شعار سال ‌: پس از ماجرای عجیب و غریب هفته بیست و سوم لیگ برتر و انصراف استقلال از سفر به شهر جم برای تقابل با تیم پارس جنوبی به علت بیماری 9 تن از بازیکنان آبی‌پوش به ویروس کرونا، کمیته انضباطی بالاخره تصمیم نهایی خود در رابطه با بازی این دو تیم عنوان کرد که واکنش‌های مهمی را به همراه داشت. کمیته انضباطی تصمیم گرفت تا دیدار بین دو تیم استقلال و پارس جنوبی تکرار شود و البته امکان صدور رای تجدیدنظر در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال را نیز صادر کرد اما تصمیم این کمیته با اظهارات پیشین مسئولین سازمان لیگ اندکی ضدونقیض به‌نظر می‌رسد.

در حالی که هفته گذشته رئیس سازمان لیگ غیبت استقلال مقابل پارس جنوبی را غیرمجاز اعلام کرده بود، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با رای به تعویق این دیدار لیگ برتر را دچار التهاب کرد.

کمیته انضباطی در نص صریح بیانیه‌اش اعلام کرد: «دیدار تیم‌های پارس جنوبی جم و استقلال تهران در هفته ۲۳ لیگ برتر که قرار بود در ورزشگاه تختی جم برگزار شود، به دلیل عدم حضور تیم استقلال بخاطر داشتن ۹ بازیکن (مبتلا به کووید ۱۹) برگزار نشد. پس از بررسی از سوی کمیته انضباطی و سایر قراین و امارات موجود در پرونده فوق، عدم حضور تیم استقلال موجه بوده و بنا به ملاک ماده ۶۳ مقررات انضباطی مصوب سال ۱۳۹۷، حکم بر تکرار بازی موصوف صادر می‌شود. این رای ظرف مدت یک هفته در کمیته استیناف قابل تجدیدنظر است.»



بهاروند مخالف لغو بازی بود

رای کمیته انضباطی درحالی صادر شد که بهاروند، رئیس سازمان لیگ در جواب نامه‌نگاری استقلالی‌ها با این سازمان درباره مبتلا شدن بازیکنان این تیم به کرونا تاکید کرده بود که مبتلایان استقلال کمتر از معیار تعیین شده یعنی ۲۵ درصد بوده و استقلال به همین دلیل ضمن اجبار به حضور مقابل پارس جنوبی باید در تست‌های راستی‌آزمایی شرکت می‌کرد. طی نامه مذکور اعلام شد که 9تن از اعضای باشگاه استقلال ابتلایشان به کووید-19 قطعی است اما باتوجه به موضوع 25درصد ابتلا برای قرنطینه تیم و این‌که تعداد مبتلایان استقلال به آن درصد مدنظر نرسیده بود، سازمان لیگ هیچوقت غیبت استقلال مقابل پارس جنوبی را مجاز قلمداد نکرد. نکته ماجرا این‌جاست که سهیل مهدی یک روز پس از نامه رسمی بهاروند، غیبت استقلال مقابل پارس جنوبی را مجاز اعلام کرد.

تناقض بین مدیران سکان‌دار فوتبال کشور و مراجع ذی‌صلاح درموارد این‌چنینی باعث شده تا وضعیت تیم پارس جنوبی که در شرف سقوط است، بحرانی‌تر شده و عکس‌العمل‌های سران تیم بوشهری را درپی داشته باشد.

مدیرعامل تیم پارس پس از انتشار رای کمیته انضباطی گفت: نامه رئیس محترم سازمان لیگ به صورت مکتوب وجود دارد که در پاسخ به نامه آقای سعادتمند که تقاضای لغو بازی را داشتند، اعلام کردند بازی تحت هیچ شرایطی لغو نمی شود. نه‌تنها هیچ یک از ادله و اسناد ما در رای کمیته انضباطی در نظر گرفته نشده، بلکه فقط دلایل باشگاه استقلال مدنظر قرار گرفته و رای یک طرفه است. قطعا مستندات خودمان را به کمیته استیناف می فرستیم.



آرای فرمایشی صادر می‌شود!

هومن افاضلی، سرمربی تیم پارس نیز پس از اطلاع از رای صادره توسط کمیته انضباطی طی پیامی استعفا داد تا کار از شرایط فعلی نیز وخیم‌تر شود. افاضلی گفت: اینگونه به‌نظر می‌رسد که بنای هیچ حمایتی وجود ندارد و رای ناعادلانه و فرمایشی کمیته انضباطی نیز تاییدی بر مطالب فوق الذکر است. بنابراین حضور اینجانب درمقام سرمربی تیم پارس بیش از این سودمند نیست و مراتب استعفای خود را اعلام می‌دارم.

این‌گونه به‌نظر می‌رسد که تیم پارس جنوبی با توجه به شرایط بحرانی‌اش در جدول لیگ و احتمال حضورش به‌عنوان یکی از مدعیان سقوط، قصد دارد تا از شرایط موجود به بهترین نحو استفاده کند تا بلکه 3امتیاز بسیار مهم را از آن خود کند. از آن‌جایی که استقلالی‌ها در استادیوم محل برگزاری بازی حاضر نشدند و لغو بازی خواسته صریح و عملی آبی‌ها بود؛ شاید کمیته استیناف تحت‌تاثیر ادله ارائه شده توسط زردهای جنوبی قرار بگیرد و رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را به نفع پارسی‌ها برگرداند. باید منتظر ماند و دید که جدل بین مسئولین همواره متناقض سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به کجا می‌انجامد و وضعیت تیم‌های پارس جنوبی و استقلال به کجا ختم خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی دانا، تاریخ انتشار:24تیر 1399، کد خبر: dana.ir_1626596
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین