پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
سرپرست وزارت صنعت در سفر یک روزه به استان گیلان، ۱۱ طرح صنعتی را افتتاح کرد.
شعار سال: سرپرست وزارت صنعت در سفر یک روزه به استان گیلان، ۱۱ طرح صنعتی را افتتاح کرد.
 
*** افتتاح ۱۱ طرح صنعتی گیلان
 
  حسین مدرس خیابانی ۲۵ تیرماه در سفر یک روزه به استان گیلان ۱۱ طرح  صنعتی را به منظور افزایش ظرفیت تولید افتتاح کرد.
 
این ۱۱ طرح صنعتی در راستای بومی‌سازی و خودکفایی با سرمایه‌گذاری معادل ۹ هزار و ۸۹ میلیارد ریال با اشتغال زایی مستقیم برای ۸۴۶ نفر افتتاح خواهد شد.
 
*** بازدید سرپرست وزارت صنعت از یک واحد تولید ماسک در رشت
 
سرپرست وزارت صنعت در این سفر از یک واحد صنعتی و کارگاهی تولید ماسک بازدید کرد.
 
حسین مدرس خیابانی در حاشیه این بازدید با تقدیر از مدیران این واحد صنعتی در تبدیل بخشی از خطوط تولید خود به تولید انواع ماسک که جزو ملزومات ضروری این روزهای مردم در کشور است، اظهار کرد:
 
به همت شما عزیزان و همه کارگران عزیر فعال در این صنعت، ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار عدد ماسک در ابتدای شیوع کرونا، امروز به بیش از ۷ میلیون عدد در روز رسیده است.
 
وی با اشاره به شرایط تحریمی کشور و محدودیت هایی که کرونا به کسب و کارهای ایرانی تحمیل نموده است؛،گفت:
 
خوشبختانه در تولید و تامین تمامی اقلام ضروری بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با بیماری کرونا در کشور به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و در بسیاری از اقلام صادرات نیز انجام می‌شود.
 
*** بهره‌برداری خط جدید تولید کولر گازی در شهر صنعتی رشت
 
مدرس خیابانی در حاشیه مراسم بهره‌برداری خط جدید تولید کولر گازی در شهر صنعتی رشت، نیز، بیان کرد:
 
در همین واحدی که امروز طرح توسعه آن افتتاح شد، ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار دستگاه انواع کولر گازی ایجاد شده است و این در حالی است که در گذشته برای تامین این کالا مجبور به واردات آن بودیم.
 
خوشبختانه با اقدامات انجام شده و تمهیدات لازم بیش از ۷۰ درصد قطعات تولید کولر گازی داخلی سازی شده است و در سایر قطعات مورد نیاز که وارداتی و ارزبری دارند، برنامه ریزی برای داخلی‌سازی آنها نیز در دستور کار است.
 
سرپرست وزارت صنعت با بیان اینکه واحدهای صنعتی در شرایط کنونی کشور، برای تداوم روند موفق تولید خود و تحقق جهش تولید، باید داخلی سازی را به شکل واقعی و در اولویت کار خود قرار دهند، افزود:
 
واحدهای صنعتی در شرایط کنونی کشور، برای تداوم روند موفق تولید خود و تحقق جهش تولید، باید داخلی‌سازی را به شکل واقعی و در اولویت کار خود قرار دهند؛ امروز کشور تولیدی را حمایت می کند که کمترین وابستگی به ارزبری داشته باشد و امیدواریم این روند ادامه یابد و شاهد آن باشیم که بسیاری از اقلام و کالاهای مربوط به لوازم خانگی که در گذشته به صورت واردات در کشور تامین می‌شدند، امروز از طریق ساخت داخل و از طریق تولیدات ساخت ایران تامین شود.
 
*** بازدید سرپرست وزارت صنعت از شرکت ایران رادیاتور در شهر صنعتی رشت

سرپرست وزارت صنعت در ادامه برنامه کاری خود در استان گیلان با حضور در شرکت ایران رادیاتور به عنوان یکی از واحدهای بزرگ حرارتی و برودتی کشور، ضمن بازدید از خطوط مختلف تولیدی آن، خط جدید و ارتقا یافته تولید کولر اسپیلت این واحد را افتتاح کرد.
 
طرح توسعه شرکت ایران رادیاتور، شامل تولیدات انواع رادیاتور فولادی و کولر گازی با مجموع سرمایه گذاری بیش از ۲۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۴۱ نفر انجام شده است.
 
این طرح با ظرفیت سالیانه تولید ۱۰ هزار دستگاه رادیاتور فولادی و ۱۵۰ هزار دستگاه کولر گازی در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ متر مربع اجرا شده است.
 
افتتاح ۲ طرح بزرگ صنعتی در قالب پویش ملی تولید، تداوم امید، و بازدید از ۲ واحد صنعتی استان، سرفصل برنامه‌های سرپرست وزارت صنعت در سفر یکروزه به استان گیلان خواهد بود.
 
*** بهره‌برداری واحد صنعتی آرین تخته در شهرک صنعتی سپیدرود رشت
 
حسین مدرس خیابانی در ادامه در قالب پویش ملی تولید، تداوم امید واحد صنعتی آرین تخته تولید کننده انواع تخته فیبر خام با چگالی متوسط از چوب را در شهرک صنعتی سپید رود رشت افتتاح کرد.
 
شرکت آرین تخته با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار متر مکعب تخته فیبر خام، توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.
 
این واحد با سرمایه گذاری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان برای ۱۲۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.
 
با راه اندازی این واحد ظرفیت تولیدات تخته فیبر خام در کشور حدود ۱۰ درصد افزایش می‌یابد و این واحد به تکمیل زنجیره ارزش صنعت چوب و مبلمان در کشور کمک خواهد کرد.
 
هم اکنون ۱۵ واحد تولید تخته فیبر خام با چگالی متوسط از چوب به ظرفیت اسمی سالیانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در کشور به بهره‌برداری رسیده است.
 
*** اخبار خوش سفر یک روزه به استان گیلان
 
مدرس خیابانی ضمن اعلام خبری امیدبخش در سفر امروز به استان گیلان، تصریح کرد:
 
افتتاح واحدی با سرمایه گذاری بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان در زمینه تولید تختهای فیبر خام در این استان است که با راه اندازی این واحد زمینه برای خودکفایی کشور در چوب MDF فرآهم می شود.
 
نقطه قوت راه اندازی این واحد اشتغالزایی آن و ظرفیت های صادراتی و ارز آوری این واحد است.
 
خوشبختانه شرکت آرین تخته چندین طرح توسعه برای افزایش ظرفیت تولید MDF در کشور در دست اجرا دارد و دیگر دستاورد مهم این واحد تکمیل زنجیره ارزش صنعت چوب و مبلمان می‌باشد.
 
مسلما بدون همراهی و کمک مسئولان محلی و استانی راه اندازی طرح هایی به این وسعت و عظمت بسیار سخت است و باید از همه این عزیزان تقدیر و تشکر نمایم.
 
خبر دوم و خوب سفر به استان گیلان این بوده که در سه ماهه نخست سال جاری، در تولید کولر گازی، فقط در یک واحد صنعتی در کشورمان سه برابر میزان تولید کل سال ۹۸ تولید محصول داشتیم و جهش تولید به مفهوم واقعی کلمه تحقق یافته است و این امر یکی از ثمرات سفرهای استانی است که بروز و ظهور جهش تولید را به عینه مشاهده می کنیم و باید این موارد اطلاع رسانی مناسبی داشته باشد که در سخت ترین شرایط تحریم این اتفاقات در کشور انجام شده است.
 
*** ضرورت داخلی‌سازی
 
سرپرست وزارت صنعت در پایان با بیان یکی از الزامات امروز کشور، افزود:
 
توجه به ظرفیت‌ها و فعال‌سازی همه فرصت‌های لازم برای داخلی‌سازی تولیدات و تحقق اهداف جهش تولید در صنعت کشور است.
 
شتاب به وجود آمده در داخلی‌سازی نیازهای صنعتی کشور یکی از فرصت های تحریم بوده و ما باید این باور را در کشور تقویت کنیم که درآمدهای نفتی دیگر چاره کار ما برای اداره کشور نیست و باید با تکیه بر توان داخلی و قطع وابستگی ها به سمت خودکفایی و استقلال در بخش‌های مختلف به خصوص در حوزه صنعت حرکت کنیم.
 
وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با همین رویکرد و با تقویت این نگاه در بخش‌های مختلف خود در تلاش است در یک اقتصاد صنعتی محور با زنجیره های پیشرفته و تکمیل یافته بتواند ارز حاصل از صادرات غیرنفتی را هزینه توسعه صنعتی کشور نماید.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  صنایع  ،تاریخ انتشار:  25  تیر 1399،کدخبر: 192150  ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین