پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۸۹۲۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل نگاه سرمایه‌ای مالکین به ملک، 5 میلیون خانه خالی به بازار عرضه نمی‌شود و هر اندازه که مسکن بسازیم، جبران نمی‌شود.

شعار سال: «محمد سرگزی»، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در رابطه با طرح مسکن ملی که اخیراً از طرف وزیر راه و شهرسازی مطرح شده است، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: یکی از اولویت‌های کمیسیون عمران در دوره جدید بحث ورود به ساماندهی حوزه مسکن است. طی چند هفته اخیر این کمیسیون با مسئولان مختلف و مرتبط با حوزه مسکن و در رأس آن‌ها وزارت راه و شهرسازی، جلساتی برگزار کرده که در نتیجه به عنوان طرحی جامع بسته‌ای پیرامون بهبود فضای مسکن، در حال گردآوری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در کمیسیون عمران جزئیات این بسته مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که پیرو آن دستگاه‌های مختلف را برای ساماندهی بحث مسکن، مکلف می‌کند.

سرگزی با تاکید بر زدودن نگاه سرمایه‌ای به مسکن تصریح کرد: خارج کردن قیمت زمین از مسکن راه‌حل زدودن نگاه سرمایه‌ای به مسکن است. در واقع باید به عنوان کالای مصرفی به مسکن نگاه شود و براساس پروتکل خاصی زمین ارزان قیمت در اختیار سازندگان و مردم قرار بدهیم. از طرف دیگر تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت مسکن داده شود و به ازای آن نظارت کافی و وافی در حوزه ساخت مسکن، صورت بگیرد.

نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح اقدام مسکن ملی توسط وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داده شده و یکسری کار‌های مربوط به آن هم انجام شده، اما بسیار عقب است؛ لذا کمیسیون عمران این طرح را در دستور کار قرار داد که به کمک دولت بیاید و جایی که نیاز به قانون دارد، قانون‌گذاری صورت بگیرد.

سرگزی با اشاره به طرح مالیات بر خانه‌های خالی که به تازگی توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، اظهار کرد: طرح مالیات بر خانه‌های خالی به عنوان یک مُسکن ابتدایی در حوزه مسکن است که به ازای آن خانه‌هایی که خالی هستند و مالکین آن‌ها را به بازار عرضه نمی‌کنند، نهایتاً در قالب اجاره در اختیار مردم قرار می‌گیرد و یا فروخته می‌شوند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه طرح مسکن ملی در راستای خارج کردن مسکن از حالت سرمایه‌ای مطرح شده است، اظهار کرد: در حقیقت تا زمانی که پول به دست‌مان می‌رسد، به عنوان سرمایه‌گذاری خانه می‌خریم و برای ارزش افزوده آن را رها می‌کنیم، وضعیت مسکن به همین صورت خواهد بود.

سرگزی در ادامه با اشاره به بحث فزونی خانه‌های خالی نسبت به خانواده‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۳ میلیون خانوار داریم، اما ۲۸ میلیون خانه در کشور داریم. در واقع به دلیل نگاه سرمایه‌ای مالکین به ملک، این ۵ میلیون خانه خالی به بازار عرضه نمی‌شود و هر اندازه که مسکن بسازیم، جبران نمی‌شود؛ لذا باید کاری کنیم مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای توجیه‌پذبر نباشد و سرمایه‌ها، به سمت بازار سرمایه بروند که هم به تولید کمک کند و همه مردم از آن نفع ببرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مسکن ملی توسط کمیسیون عمران در حال پیگیری است، یادآور شد: امیدوارم با تصویب طرح مالیات بر خانه‌های خالی که اولین گام در بهبود شرایط مسکن است و کلیات آن در صحن مجلس تصویب شده و موارد جزئیات آن در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است، بخشی از نوسانات مسکن کنترل شود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 30 تیر    99، کد خبر:   1031648، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
0
در شرایط حاضر مسکن یه جور سرمایه گذاری شده و مالکین سرمایه داران هستند که هر جور دلشون میخواد با مستاجر رفتار می کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین