پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۷۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس یازدهم، بی‌نظمی موجود در بازار مسکن که طبقات متوسط و پایین جامعه به شدت از آن رنج می‌برند را محصول سیاست غلط نئولیبرال رییس جمهور دانست که قرار است با اجرای قانون بودجه و اخذ مالیات از صاحبان خانه‌های خالی آن را اصلاح کنند.
شعار سال:خانه ملت نوشت: احمد نادری در مورد انتشار خبری مبنی بر اجرای قانون بودجه و اخذ مالیات از صاحبان خانه‌های خالی در سه ماهه دوم سال با اشاره به تاثیر آن بر کنترل بازار مسکن، گفت که موضوعی که پیرامون دریافت مالیات از مالکان خانه‌های خالی مطرح شده جزیی از یک طرح بزرگتر است که برای ساماندهی وضعیت مسکن ارائه شد که در حال پیگیری بوده و قرار است کارهای تخصصی بر روی آن انجام شود تا بتوان آن را در صحن مورد بررسی قرار داد.
 
اجرای قانون بودجه و اخذ مالیات از خانه‌های خالی باید با تولید و عرضه مسکن همراه شود
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این اقدام خوبی است اما منوط بر اینکه در قالب یک بسته بدان پرداخته شود که در کنار اخذ مالیات از مالکان خانه‌های خالی بر تولید و عرضه مسکن هم توجه شود به این معنا که سالانه باید به تعداد آنها اضافه شود تا در پی آن میزان اجاره بها کاهش پیدا کند.
 
وی تصریح کرد: اخذ مالیات از مالکان خانه‌های خالی می‌تواند به ساماندهی بازار مسکن کمک کند و در وهله اول نیز باید این خانه‌ها شناسایی شوند، کمااینکه گفته شده ظاهرا در سطح کشور حدود ۳ میلیون و در تهران بیش از ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد هرچند این آمار دقیق نیست، چرا که وزارت راه و شهرسازی که عهده دار امور مسکن نیز بوده، اطلاعات دقیقی در این رابطه ارائه نداده است، چرا که هنوز نتوانسته است آمار این بخش را به طور دقیق احصا کند.
 
نادری اظهار کرد: اگر بتوان همین تعداد مسکن خالی را نیز شناسایی کرد و یک مکانیسمی تعریف کرد که بر اساس آن مالکان آنها به این نتیجه برسند که اجاره دادن آنها برایشان مقرون به صرفه‌تر خواهد بود تااینکه مالیات بپردازند، می‌توان گام موثری در جهت ساماندهی بازار مسکن برداشت.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: وضعیتی کنونی بازار مسکن نشان می‌دهد که یک رهاشدگی تمام عیار از سوی دولت در این بخش همچون سایر حوزه‌ها که رها کرده، اتفاق افتاده است، تاجاییکه طبقات متوسط و پایین جامعه از این وضعیت به شدت رنج می‌برند.
 
عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در این ۷ سالی که آقای روحانی به عنوان رییس دولت فعالیت دارند، سالانه افراد ساکن در کلانشهرها به ویژه تهران از مناطق شمالی به مناطق جنوبی یا فرودست جامعه پرتاب می‌شوند که محصول سیاست غلط نئولیبرال آقای روحانی است که در شرایط کنونی به بدترین سطح خود رسیده است که نه به نفع ملت، نه کشور و نه در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین دولت باید برای رفع مشکلات این بخش چاره‌اندیشی کند و ما هم در مجلس از ابعاد قانونگذاری و نظارت به طور جدی به این حوزه ورود پیدا خواهیم کرد.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  شفقنا ،تاریخ انتشار:  23 تیر 1399،کدخبر:   972159 ،www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین