پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۹۲۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
فعالیت ۳۴ واحد تولیدی در انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان نوشت افزار بیش از ۵ هزار فرصت شغلی را در کشور ایجاد کرده است.
شعار سال: فعالیت ۳۴ واحد تولیدی در انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار بیش از ۵ هزار فرصت شغلی را در کشور ایجاد کرده است.

تولیدکنندگان نوشت افزار
در زمینه تولید خودکار ۸ واحد تولیدی عضو انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور است که ظرفیت اسمی این واحد‌ها در مجموع ۶۵۶ میلیون عدد خودکار می‌باشد و در این راستا توان تولید خودکار اعضای انجمن ۴۸۰ میلیون عدد است که این توان تولیدی برای یک هزار نفر اشتغال‌زایی به وجود آورده است.

سرانه مصرف سالیانه خودکار در کشور ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون عدد خودکار است، حجم واردات این کالا در سال ۹۷ حدود ۶۵۰ تن معادل ۸۲ میلیون عدد و در سال ۹۸ حدود ۵۷ میلیون عدد بوده است، همچنین در بخش تولید ماژیک ۴ واحد تولیدی با ظرفیت اسمی ۲۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد در انجمن عضویت دارند که توان تولیدی آن‌ها ۱۶۰ میلیون عدد ماژیک می‌باشد و این توان تولیدی برای ۸۹۰ نفر ایجاد شغل نموده است.

شایان ذکر است که سرانه مصرف سالیانه ماژیک در کشور ۱۴۵ تا ۱۵۰ میلیون عدد می‌باشد و حجم واردات این محصول در سال ۹۷ حدود ۸۷۳ تن معادل ۵۵ میلیون عدد و در سال ۹۸ حدود یک هزار تن و معادل ۸۰ میلیون عدد بوده است.

توان تولید ۵ میلیون قراصی مداد و ۱۰۰ میلیون جلدی دفتر
در زمینه تولید مداد نیز ۵ واحد تولیدی با ظرفیت اسمی در مجموع ۴ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۶۶۰ قراص مداد در حال فعالیت می‌باشند که توان تولیدی این واحد‌ها ۵ میلیون قراص است و این توان تولیدی زمینه اشتغال ۲۲۰۰ نفر را فراهم آورده است.

شایان ذکر است که مصرف سرانه سالیانه این کالا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قراص است و حجم واردات آن در سال ۹۷ حدود ۵۶۸ تن معادل ۶۷۰ هزار قراص و در سال ۹۸ حدود ۳۴ تن و معادل ۳۷ هزار قراص بوده است، از سوی دیگر ۵ واحد تولیدی در زمینه تولید دفتر با ظرفیت اسمی در مجموع ۲ هزار و ۵۴۶ تن داریم که توان تولیدی این واحد‌ها ۱۰۰ میلیون جلد دفتر می‌باشد.

همچنین سرانه مصرف سالیانه این کالا ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون جلد و حجم واردات آن در سال ۹۷ معادل ۹۶ تن و در سال ۹۸ معادل ۲ تن بوده است.

در زمینه تولید مداد پاک کن نیز ۴ واحد تولیدی با ظرفیت اسمی ۲ هزار و ۲۱۸ تن و همین توان تولیدی در حال فعالیت است که زمینه اشتغال ۶۱۵ نفر را فراهم آورده است و سرانه مصرف سالیانه این محصول ۲ هزار و ۳۰۰ تن است که حجم واردات آن در سال ۹۸ حدود ۳۵۰ تن بوده است.

در حوزه تولید ابزار‌های اندازه‌گیری نیز ۸ واحد تولیدی با ظرفیت اسمی ۴ هزار و ۳۳۹ تن و توان تولیدی یک هزار و ۲۰۰ تن در حال فعالیت می‌باشد که زمینه اشتغال ۴۵۰ نفر را فراهم آورده است. سرانه مصرف سالیانه ابزار‌های اندازه گیری نیز یک هزار و ۵۰۰ تن می‌باشد.

مجموع زمینه تولیدکنندگان نوشت افزار
در مجموع در زمینه تولید نوشت افزار ۳۴ واحد تولیدی در انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور فعالیت دارند که زمینه اشتغال را برای بیش از ۵ هزار نفر را فراهم آورده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 30 تیر 1399،  www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
0
0
چقدر خوبه آدم اخبار خوب میشنوه از ایجاد اشتغال در شرایط حاضر که همه در حال بیکار شدن هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین