پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۷۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
رئیس اسبق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در مورد دستیابی ایران به سلاح هسته ای گفت: رژیم صهیونیستی نمی تواند جلوی ایران را بگیرد.
شعار سال: «شبتای شاویت»، رئیس اسبق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در یک مصاحبه طولانی با روزنامه «زمن اسرائیل» ضمن اذعان به این که این رژیم در عمل توانایی آن را ندارد که مانع از پیوستن ایران به جمع کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای یا همان «باشگاه هسته ای» شود، مدعی شد که با این وجود نمی‌تواند تهران را از به کار گیری چنین سلاحی علیه سرزمین‌های اشغالی بازدارد.
شاویت ۸۱ ساله که طی سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶ میلادی به مدت هفت سال ریاست موساد را برعهده داشت، در این باره تصریح کرد: من جزو آن‌هایی نیستم که می‌گویند ایران در صورت دستیابی به سلاح هسته ای، قطعا با آن اسرائیل را تهدید خواهد کرد.
رئیس اسبق موساد در ادامه تاکید کرد که ایران تنها برای برخورداری خود از «مصونیت» و تقویت منافع و امنیت خود خواهان سلاح هسته‌ای است و در صورت دستیابی به آن نیز، این سلاح را برای تهدید رژیم صهیونیستی یا بمباران شهر تل آویو با بمب اتمی به کار نخواهد گرفت.
شاویت ضمن ادعای این که ایران خواهان نابودی رژیم صهیونیستی نیست و به دنبال دستیابی به مصونیت و یک جایگاه متمایز و برجسته در سراسر جهان همانند کره شمالی است، خاطر نشان ساخت که تهران خواهان افزایش تاثیرگذاری برای پیشبرد منافع خود و کمک به تقویت توانایی راهبردی در داخل و خارج منطقه خاور میانه است.
رئیس اسبق موساد که از منتقدان «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی و اقدامات وی علیه ایران است، همچنین اظهار داشت: گمان نمی‌کنم تهدید ایرانیان یک سیاست درست، زیرا هنگانی که اقدام به تهدید می‌کنی، باید از توانایی اجرای تهدید‌های خود برخوردار باشی.
شاویت با ادعای این که ایران پس از جنگ هشت ساله با عراق، قصد اتخاذ تصمیم‌های راهبردی را داشته که مهم‌ترین آن‌ها دستیابی به سلاح‌های نامتعارف از قبیل موشک‌های هسته ای، موشک‌های زمین به زمین و تسلیحات شیمیایی، بیولوژیکی و سایبری بوده، خاطر نشان ساخت که ایران در صورت دستیابی به توانمندی‌های هسته‌ای نیز یک پیروزی را بر ترکیه رقم خواهد زد چرا که هر دو کشور بر سر تسلط در خاور میانه و نفوذ بر جهان عرب با یکدیگر رقابت می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۷۷۶۰۱، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین