پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
مقتدایی گفت: ایران به عنوان یک کشور قدرتمند منطقه خاورمیانه و کشوری که در تراز جهانی تاثیر گذار است، همواره مورد توجه همسایگان بوده و جذابیت همکاری با ایران همه کشورهای همسایه را ترغیب می‌کند که به دنبال حفظ روابط خود با ایران، باشند.
شعار سال: «عباس مقتدایی خوراسگانی»، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در رابطه با "اهمیت سفر مصطفی الکاظمی به تهران" گفت: سفر مقامات عراقی به ایران گویای اهمیتی است که هر دو کشور برای روابط شان قائل هستند. ایران در مواقع سخت در کنار عراق بوده و عراق نیز به عنوان یک شریک تجاری و کشوری که از پیشینه فرهنگی و تاریخی مشترک با ایران بهرمند است، می تواند در کنار ایران نقش قابل توجه منطقه ای خود را، ایفا کند.

او ادامه داد: ایران برای امنیت و ایجاد آرامش در منطقه نیازمند همکاری دوجانبه است، روند منطقی همکاری بین دو کشور در حال طی شدن است، فراز و فرودهای مختلفی در طول تاریخ وجود داشته است. در دوره ای هستیم که همکاری ایران و عراق می تواند به ثبات حداکثری منطقه کمک کند. سفرهای مقامات دو کشور در طی هفته ها و ماه های اخیر بیان کننده این است که ایران روابط با همسایگان را در دستورکار قرار داده و به اهمیت آن، واقف است. ایجاد امنیت، ارتقا سطوح مختلف امنیت و ارتقا روابط دو جانبه اقتصادی و استفاده از ظرفیت های دو جانبه کشورها، همگی اهمیت روابط را گوشزد می کند که ایران در این خصوص، پیش قدم بوده و طرف عراقی هم به صراحت اعلام کرده که در راستای سیاست های منطقه ای ایران، امادگی همکاری و همراهی دارد.

مقتدایی در رابطه با موضع مصطفی الکاظمی در قبال ایران گفت: تغییرات و موضوعات داخلی عراق قابل احترام است. باید توجه کرد که ایران به عنوان یک کشور قدرتمند منطقه خاورمیانه و کشوری که در تراز جهانی تاثیر گذار است، همواره مورد توجه همسایگان بوده است. جذابیت همکاری با ایران همه کشورهای همسایه را ترغیب می‌کند که به دنبال حفظ روابط خود با ایران، باشند. با فهم از این موضوع روابط دو جانبه را که سود و منافع دو کشور را تامین کند، دنبال می کنیم و از دولت و ملت عراق هم توقع داریم که به ارامش منطقه غرب اسیا، اسیا و افزایش همکاری برای منافع دو کشور توجه داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 3مرداد 1399، کد خبر 1033559، www. borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین