پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۱۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال بحران‌هایی که در داخل این رژیم ایجاد شده به دنبال بحران آفرینی است تا بتواند از بحران داخلی رهایی یابد.
شعار سال: «حسن هانی‌زاده»، کارشناس مسائل غرب آسیا، درباره دلایل تنش آفرینی‌های اخیر رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان علیه حزب‌الله گفت: رژیم صهیونیستی با اعزام یک تیپ پیاده مکانیزه به مزارع شبعا، قصد داشت یک درگیری در لبنان ایجاد کند و حزب‌الله را وادار به یک عکس‌العمل شتاب زده کند. دلیل این امر نیز این است که این رژیم در حال حاضر در یک شرایط دشواری قرار دارد.
او افزود: تظاهرات گسترده‌ای که اخیرا در اراضی اشغالی علیه حاکمیت رخ داده و دو تیره مهم یهودیان یعنی سیاه پوستان از اتیوپی و آفریقا و یهودیانِ مهاجر از آسیای میانه به اراضی اشغالی، طی هفته‌های اخیر در اعتراض به تبعیض نژادی و همچنین از دست دادن شغل‌های خود و اعتراض به سرکوب شان، در برابر کاخ نخست‌وزیری دست به تظاهرات زدند و خواهان برکناری نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل شدند.
هانی‌زاده تاکید کرد: در مجموع این تظاهرات طی ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده و با عکس العمل خشونت آمیز ارتش رژیم صهیونیستی مواجه شده است. اسراییل و مقامات این کشور به طور مشخص به دنبال این موضوع هستند که این بحران را به خارج از اراضی اشغالی منتقل کنند و به محور مقاومت چه در سوریه، چه در عراق و چه در لبنان حمله هوایی کنند. از این رو اتفاقاتی که در لبنان رخ داد صرفا زورآزمایی با حزب الله بوده است. حزب الله نیز در مقابل این آمادگی را دارد که در برابر این رژیم ایستادگی کند و پیروزی دیگری را مشابه جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ لبنان به دست آورد.
این تحلیل‌گر منطقه ادامه داد: به همین دلیل رژیم صهیونیستی در حال حاضر به دنبال بحران آفرینی است به ویژه اینکه مقامات این رژیم در سه ماه باقی مانده از انتخاباتِ ریاست جمهوری آمریکا سعی می‌کنند که به نوعی آمریکا را وادار به عکس العمل کنند تا کنار اسراییل قرار گیرد. نگرانی مقامات اسراییلی این است که ممکن است ترامپ در انتخابات آینده شکست بخورد. از این رو تلاش می‌کند در این مدت بحران آفرینی کنند تا بتوانند از بحران داخلی خارج شوند. تجربه هم نشان داده که هر گاه مقامات رژیم صهیونیستی با یک بحران داخلی مواجه شده این بحران را از طریق یک جنگ منطقه‌ای منتقل کردند. به همین دلیل اتفاقاتی ممکن است در لبنان رخ دهد و یک جنگ جدیدی بین حزب الله لبنان و اسراییل رخ دهد که حتی جنگی طولانی شود و سایر کشور‌ها را نیز درگیر کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۳۶۸۰۷، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین