پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
معصومه ابتکار گفت: «زنان در اتریش خواستار برگزاری کنسرت تک‌جنسیتی هستند چون در کنسرت‌ها معمولا تحت خشونت و آزار قرار می‌گیرند و زنان به شدت به این موضوع اعتراض داشتند.»
شعار سال : ابتکار معتقد است عده‌ای دیگر از زنان اتریشی در وین پایتخت این کشور دست به تجمع زده‌اند و می‌گویند: چرا پلیس ما را به خاطر بی‌حجابی دستگیر نمی‌کند. پلیس نیز در پاسخ به آن‌ها می‌گوید: شما برای آزادی‌های مدنی و اجتماعی هزینه‌های زیادی پرداخت کرده‌اید. بهتر است به خانه بروید. آزادی حق شماست و ما با دستگیری‌تان، آن را از شما سلب نمی‌کنیم. اما زنان معترض به نبود گشت ارشاد با گاز اشک‌آور و باتوم به پلیس حمله می‌کنند و خودشان را لای در ون‌های پلیس می‌گذارند سپس با اسلحه، راننده را تهدید می‌کنند تا حرکت کند.
این اتریش‌شناس کهنه‌کار در ادامه می‌گوید: در اتریش وقتی یک زن کشته می‌شود بعد از اینکه همه دیه او توسط دولت پرداخت می‌شود، آن زن برای ساعاتی زنده می‌شود و نیمی از دیه را دوباره به دولت برمی‌گرداند. زنان اتریشی معتقدند دیه زن باید نصف مرد‌ها باشد و به هیچ‌وجه از این خواسته خود کوتاه نمی‌آیند.
ابتکار با اینکه سال‌ها پیش با تفنگ به سفارت آمریکا حمله کرده و دیپلمات‌های این سفارت را به مدت ۴۴۴ روز گروگان گرفته بود و هم‌اکنون فرزندش در آمریکا مشغول تحصیل و تجارت است، اما تمام وقت خود را صرف تحقیق و تفحص از اتریش و مردمانش می‌کند.
ابتکار معتقد است: مردم اتریش یک سال است که به دولت این کشور فشار می‌آورند تا دلار در این کشور ۲۶ هزار تومان شود و دولت بار‌ها به آن‌ها اعلام کرده واحد پول این کشور «یورو» است و نمی‌تواند کاری کند که یک دلار ۲۶ هزار تومان شود، اما مردم اتریش حالی‌شان نمی‌شود و می‌گویند: ما می‌خواهیم همه چیزمان مثل مردم ایران باشد.
ابتکار در پایان اظهار می‌کند: کارگران در اتریش خودشان را با شلاق می‌زنند و هفت ماه حقوق‌شان را یکجا جمع می‌کنند و به سمت کارفرما پرتاب می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه جهان صنعت، تاریخ انتشار:۳ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۰۲۵۴ ـjahanesanat.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین