پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۹۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
یک کارشناس حوزه جمعیت گفت: آمار سقط جنین به یک‎سوم آمار تولدهای کل کشور رسیده است.
شعار سال: دکتر صالح قاسمی با اشاره به عدم وجود یک قانون جامع در رابطه با "سقط جنین" در کشورمان اظهار کرد: بر اساس قوانین موجود، سقط درمانی با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تأیید رسمی پزشکی قانونی مبنی بر بیماری جنین که به‌علت عقب‌افتادگی یا ناقص‌الخلقه بودن موجب حرج مادر است یا بیماری قطعی مادر که با تهدید جانی مادر توأم باشد، قبل از ولوج روح (چهار ماه) با رضایت مادر مجاز است.
نویسنده مجموعه جنگ جهانی جمعیت خاطرنشان کرد: در سالیان اخیر و پیرو تغییر نوع نگرش و سبک زندگی خانواده ایرانی، عدم التزام برخی پزشکان به رسالت قانونی و اخلاق حرفه‎ای و همچنین سهل‎الوصول بودن برخی دارو‌های غیرمجاز، آمار سقط جنین درمانی و جنایی در ایران به‌طور نگران‌کننده‎ای افزایش یافته است که به‌معنی عدم جامعیت و عدم بازدارندگی قانون و دستورالعمل‎های موجود است.
آمار «سقط جنین» یک‎‌سوم تولدهای کل کشور
این کارشناس حوزه جمعیت متذکر شد: داده‎های مطالعاتی حاکی است در شرایط کنونی، آمار سقط جنین معادل حدود یک‎سوم آمار ۱.۱۹۶.۰۰۰ نفری تولد‌های کل کشور است! و در صورت وجود یک قانون جامع و روشنگری لازم درباره ابعاد پزشکی، فقهی و فرهنگی پدیده غیرشرعی و غیراخلاقی سقط جنین، می‎توان امیدوار بود که روند کاهش شدید موالید کشور در سال‎های اخیر، متوقف یا جبران شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۳۱۱۲۹۶، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
خدا رو شکر که آمار این سقط جنین پایین اومده . یه حس بدی به آدم دست میده انگار جون یک آدم رو داری می گیری
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین