پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
با همکاری وزارت صنعت و سایر دستگاه‌های دولتی مرتبط و تشکل‌های بخش خصوصی و با محوریت ایمیدرو، توسعه صنعت گوهرسنگ در کشور عملیاتی می‌شود.
شعار سال:با همکاری وزارت صنعت و سایر دستگاه‌های دولتی مرتبط و تشکل‌های بخش خصوصی و با محوریت ایمیدرو، توسعه صنعت گوهر سنگ در کشور عملیاتی می‌شود.

*** توسعه صنعت گوهرسنگ
 
 در استراتژی تدوین شده و برنامه عملیاتی صنعت گوهر سنگ در کشور، دستیابی به سهم نیم درصدی از ارزش بازار جهانی در سال ۱۴۰۵ با حدود ۳ میلیارد ۸۳۰ میلیون دلار و سهم یک درصدی در سال ۱۴۱۰ که بالغ بر ۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار می باشد در این برنامه در دستور کار است.
 
در همین راستا اصلاح فرآیند واردات قطعی و تجاری سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی خام و تراش خورده، اصلاح فرآیند صادرات تجاری سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی تراش خورده سوار نشده و اصلاح فرآیند صدور و ورود موقت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی برای شرکت در نمایشگاه از الزامات مورد نیاز برای تحقق اهداف عملیاتی این برنامه در سال ۹۹، عنوان شده است.
 
همچنین در چارچوب الزامات مورد نیاز به مواردی همچون اصلاح فرآیند صادرات جواهرات، اصلاح فرآیند ورود موقت سنگ خام برای پردازش و صادرات و اصلاح فرآیند صدور و ورود موقت جواهرات برای شرکت در نمایشگاه نیز در راستای تحقق اهداف عملیاتی سال ۹۹ مد نظر است.
 
حذف مالیات بر ارزش افزوده در زنجیره تولید، وضع معافیت‌های مالیاتی، بیمه و حقوق دولتی معادن و همچنین توسعه واردات سنگ‌های قیمتی از کشورهای همسایه به عنوان دیگر الزامات طرح در این برنامه مورد توجه می‌باشد.
 
*** راه اندازی ۵ بازارچه خرید و فروش
 
 در چارچوب برنامه عملیاتی توسعه صنعت گوهر سنگ در کشور در سال ۹۹، برنامه راه اندازی ۵ بازارچه خرید و فروش سنگ‌های قیمتی تراش خورده و جواهرات در اصفهان، مشهد، دوغارون، کرمان و همدان در دستور کار قرار گرفته است.
 
احداث مرکز ملی ارزیابی و اعتبارسنجی، راه‌اندازی پایانه گوهرسنگ‌ها در مرز تایباد، غربالگری اطلاعات اکتشافی ۱۶ استان کشور و تدوین فرآیندهای واگذاری محدوده‌های مورد نظر به فعالان بخش خصوصی به عنوان اولویت های برنامه ای توسعه صنعت گوهر سنگ در کشور مورد نظر خواهند بود.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  صنایع ،تاریخ انتشار:  7  مرداد 1399،کدخبر:  195467 ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین