پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۸۵۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو هستند و نوسانات نرخ ارز نیز مزید بر علت شده است و واحدها برای تهیه مواد اولیه و تجهیزات با چالش جدی مواجه هستند.
  شعار سال: با شیوع بیماری کرونا در کشور، واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان تهران، تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته بودند و برای در جریان قرار گرفتن آخرین وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان تهران با مدیرعامل شهرک های صنعتی استان به گفتگو پرداخته ایم که مشروح آن به شرح ذیل است:
 
صابر پرنیان و در پاسخ به این پرسش که چند تعداد واحد تولیدی و صنعتی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان تهران فعالیت دارند و تعداد نیروهای شاغل در این واحدها چند هزار نفر هستند، اظهار داشت: در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان تاکنون، تعداد ۵۸۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است که از این تعداد ۹۰۰ واحد تولیدی غیر فعال هستند.
 
وی افزود: تعداد ۱۵۰ هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی دولتی و ۵۰ هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی خصوصی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به کار مشغول هستند.


این مقام مسئول با اشاره به اقداماتی که در خصوص واحدهای تولیدی راکد انجام گرفته است، بیان کرد: در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان تعداد ۹۰۰ واحد راکد هستند که این میزان از میانگین کشوری پایین تر است و با توجه به اینکه در استانداری تهران ستاد آسیب شناسی و عارضه یابی واحدهای راکد تشکیل شده است امیدواریم که در آینده ای نزدیک شاهد بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید باشیم.
 
پرنیان تصریح کرد: علاوه بر ستادی که در استانداری برای رصد مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان تشکیل شده است بلکه سازمان بسیج مهندسی وارد عمل شده تا بتوانند هر چه سریعتر مشکلات و موانع پیش روی واحدهای تولیدی راکد را شناسایی کنند تا درخصوص رفع مشکلات این واحدها توسط مسوولان تدابیری اتخاذ شود.

تهیه مواد اولیه چالش جدی واحدهای تولیدی
 
مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران در پاسخ به این پرسش که بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو هستند و برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی استان چه کارهایی انجام گرفته است؟ گفت: متاسفانه عدم نقدینگی و سرمایه در گردش مشکل اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی استان تهران است و عمده این مشکل به خاطر نوسانات نرخ ارز است.
 
پرنیان اظهار داشت: نوسانات نرخ ارز باعث شده است که واحدهای تولیدی و صنعتی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز با مشکلات عدیده ای روبرو شوند.
 
وی افزود: دولت مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای تامین نقدینگی و رفع مواد تولید واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور اختصاص داده است که بخشی از این مبلغ مربوط به تامین نقدینگی واحدها است.
 
این مقام مسئول در ادامه، بیان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی برای تهیه مواد اولیه و خرید تجهیزات با مشکلات جدی ای روبرو هستند و با نوساناتی نرخ ارز نیز مزیت بر علت شده است و با توجه به اینکه در سال جهش تولید هستیم بایستی تصمیمات جدید و مهمی برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی اتخاذ شود.

بازگشت فعالیت واحدهای تولیدی به حالت عادی
 
مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران در پاسخ به این پرسش که بیماری کرونا در چند ماه گذشته تا حدودی بر فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان، تاثیراتی گذاشته بود و در حال حاضر روند فعالیت واحدها چگونه است؟ گفت: با شیوع بیماری کرونا در کشور و بخاطر ترسی که از این بیماری در بین مردم بوجود آمده بود بازار فروش برخی از محصولات تولیدی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده بود که همین موضوع بر روی فعالیت و راندمان واحدهای تولیدی تاثیرات منفی گذاشته بود.
 
پرنیان اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز بیماری کرونا درمان نشده است ولی تا حدودی بازار فروش نسبت به گذشته از شرایط بهتری برخوردار شده است و می توان گفت که در حال حاضر، شرایط کار واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به دوره قبل از شیوع بیماری کرونا برگشته است و تمامی واحدهای تولیدی با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می دهند.

 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از    پایگاه خبری گسترش نیوز  ،تاریخ انتشار:  12 مرداد 1399،کدخبر:  113723 ،www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین