پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن فلزی خوزستان یکی از مشکلات مهم صنایع استان را نبود مواد اولیه کافی عنوان کرد و گفت: به همین منظور از شرکت فولاد اکسین خواسته می‎ شود بخشی از تولید ورق‌های فولادی خود را تحت عنوان سهمیه داخلی به صنابع استان اختصاص دهد.

شعار سال:عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن فلزی خوزستان یکی از مشکلات مهم صنایع استان را نبود مواد اولیه کافی عنوان کرد و گفت: به همین منظور از شرکت فولاد اکسین خواسته می‎ شود بخشی از تولید ورق‌های فولادی خود را تحت عنوان سهمیه داخلی به صنابع استان اختصاص دهد.

علیرضا طباطبایی یکشنبه با تاکید بر تعامل هرچه بیشتر بین صنایع کوچک و بزرگ استان اظهارداشت: خوزستان به عنوان قطب دوم فولاد کشور محسوب می شود که به محلی مناسب برای صنایع بزرگ تبدیل شده و به همین امید نیز صنایع کوچک شروع به شکل گیری کرده اند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان برابر رسالتی که بر عهده دارد به عنوان یک پل ارتباطی بین صنایع کوچک و بزرگ عمل کرده تا نیازهای هر 2 طرف تامین شود.

عضو شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان ادامه داد: در حال حاضر شرکت فولاد اکسین خوزستان تولیدکننده مهمترین مواد اولیه صنایع داخلی استان است اما به دلیل فرآیندهایی، ورق‌های فولادی به تهران ارسال می‌شوند و واحدهای تولیدی در خوزستان برای تامین مواد مورد نیاز خود باید هزینه های زیادی برای تهیه آن پرداخت کنند.

طباطبایی بیان داشت: این روند علاوه بر اینکه تولید در صنایع کوچک را تحت تاثیر قرار داده، دسترسی آنها به مواد اولیه را با سختی‌هایی همراه کرده است.

رییس هیات مدیره شهرک صنعتی شماره 3 اهواز خاطرنشان کرد: با پیگیری که طی سال های گذشته صورت گرفت، فولاد اکسین با اختصاص سهمیه هایی نسبت به تامین نیاز صنایع کوچک به ورق‌های فولادی اقدام می‌کرد.

طباطبایی تصریح کرد: تفاهم نامه منعقد شده بین صنایع کوچک و این شرکت فولادی به مدت 2 سال تداوم داشت اما بعد از مدتی به دلیل برخی فرآیندها از جمله ضرورت عرضه محصولات تولیدی فولاد در بورس، این تفاهم نامه از دستور کار خارج شد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه تامین مواد اولیه صنایع کوچک استان با مشکل روبه رو شد، بخش قابل توجهی از واحدهای تولیدی دچار رکود شدند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن فلزی خوزستان از شرکت فولاد اکسین خواست با اختصاص ماهانه بین 500 تا یک هزار تن ورق تولیدی این شرکت به صنایع کوچک استان موافقت کند. در این راستا تلاش می شود تا این درخواست صنایع کوچک استان در صحن شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان نیز مطرح شود.

بر اساس این گزارش، استاندار خوزستان ابتدای مردادماه جاری در نشست بررسی مشکلات شرکت های فولادی استان اعلام کرد: پیش از اینکه مواد اولیه تولید شده در شرکت‌های فولادی در بورس عرضه شود باید ابتدا نیاز کارخانجات و صنایع داخل خوزستان تامین شود.

یکی از مهمترین نیازهای صنایع فولادی در استان تامین ورق، شمش و اسلب فولادی است.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری معدن نامه ،تاریخ انتشار:  12مرداد 1399،کدخبر:4335،www.madanname.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین