پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
فعالان دانشجویی خوزستان در فضای مجازی نسبت به بی‌کفایتی مسئولان استانی و بی‌تفاوتی آنان در مقابل خواسته‌ها و مطالبات مردم و کارگران، واکنش نشان دادند.
  شعار سال:خوزستان، مرکز تولید نفت و گاز کشور به شمار می‌رود و طبق بررسی‌های آماری، پنجمین استان پرجمعیت کشور محسوب می‌شود.
 
شرکت‌های ملی مناطق نفت خیز جنوب، فولاد خوزستان، نفت و گاز اروندان و شرکت ملی حفاری ایران در این استان واقع شده اند و بر اساس آن، بخش زیادی از اقتصاد کشور در این منطقه تامین می‌شود و آن هم به لطف وجود منابع غنی نفت و گاز در این منطقه است. با این حال، مدت هاست که اخباری نه چندان مسرّت‌بخش از این استان در رسانه‌ها دیده و شنیده می‌شود؛ از مشکلات مربوط به گرد و غبار و آب و برق گرفته تا مسائل کارگری و معیشتی و...
 
بسیاری از فعالان اجتماعی و منتقدان معتقدند که ریشه این مسائل، جدای از موقعیت جغرافیایی خوزستان، به ضعف در سیستم مدیریتی این استان باز می‌گردد و اعتقاد دارند اگر مسئولانی دغدغه‌مند و باکفایت و دارای تخصص، مدیریت این استان را برعهده می‌گرفتند، اکنون حال خوزستان و خوزستانی‌ها مساعدتر از آنچه که هست، بود.
 
آنچه مسلم است، مدت هاست شاهد برگزاری اعتراضات کارگری و مردمی در استان خوزستان هستیم و ریشه آن به مشکلاتی باز می‌گردد که با مدیریتی صحیح قابل حل بودند، اما به دلیل بی توجهی‌هایی که از سوی برخی مسئولان به مردم منطقه و مشکلات آنان شده، طاقت مردم طاق آمده و هر بار در یکی از مناطق این استان، اعتراضی مسالمت آمیز رخ می‌دهد.
 
نمونه بارز این اعتراضات را به تازگی، در بخش غیزانیه و شهرستان شوش شاهد بودیم. مردم غیزانیه به دلیل مشکلاتی که در بحث آبرسانی داشتند، با مسدود کردن جاده ترانزیتی، خواستند صدای خود را به گوش مسئولان کشوری برسانند که نتیجه اینکار، شاهدیم که آبرسانی در این بخش در حال انجام و تکمیل است و بخشی از مصائب این مردم از سوی مسئولان کشوری و خیّرین و دغدغه‌مندان اجتماعی حل شد.
 
اما در مقابل اعتراضات کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، سال هاست که در بازه‌های مختلف صورت می‌گیرد و هر بار با تحقق بخشی از مطالبات این کارگران تا مدت زمانی کوتاه، مشکلات آنان حل می‌شود، اما اکنون کارد به استخوان کارگران رسیده و بیش از ۵۰ روز است که در خیابان‌های شوش و مقابل فرمانداری این شهرستان فریاد دادخواهی سر می‌دهند و جز چند نماینده مردم تهران در مجلس که چند روز گذشته در جمعشان حاضر شدند، هیچکدام از مسئولان استان خوزستان به داد آن‌ها نرسیدند.
 
طبق وعده‌ای که این نمایندگان به کارگران دادند، ۱۵ مردادماه در مجلس شورای اسلامی با حضور تمامی مسئولان مربوطه استانی و کشوری به مشکلات و مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه رسیدگی خواهد شد و تصمیم گیری نهایی برای حل مشکلات آنان و تعیین تکلیف وضعیت واگذاری شرکت، صورت خواهد گرفت.
 
بروز تمامی این موارد باعث شده، فعالان دانشجویی استان خوزستان در فضای مجازی (توئیتر) با راه انداختن هشتگ‌های #یتیم_خانه_خوزستان و #کارگران_هفت_تپه و #خوزستان، نارضایتی خود از عملکرد مسئولان استانی را فریاد زنند و خواستار رسیدگی به این وضعیت شوند.
 
مصطفی حیدری در این راستا در توئیتی نوشت: وقتی می گوییم مشکل خوزستان داشتن مسئولین بی کفایت است یعنی همین. از تهران باید بیایند به درد این مردم گوش بدهند! مسئولین محترم! شما هم مبادا به غیرت نداشته‌تان بر بخورد. شما همچنان در فکر گرفتن مسئولیت‌های بالاتر کشوری باشید.
 

پیام امین نیا هم در توئیتی به این موضوع پرداخت و نوشت: خوزستان مسئول ندارد! آب ندارد. هوا ندارد. مسئولین خوزستان! یه وقت خجالت نکشید. جای شما نمایندگان تهران برای رفع مشکلات، به غیزانیه و هفت تپه و... می‌آیند. مهم‌ترین دلیل این عقب ماندگی‌ها دور شدن مسئولین ما از جایگاهی است که باید در کف میدان و دل مردم باشد تا درد مردم را درک کنند.
 

 
مطلق الدوله نیز در توئیتی آورده است: خلاصه که آره. خوزستان مسئولاش دلسوز نیستن، چون پشتشون گرمه...
 

رضا نظری هم در توئیتی به این موضوع اشاره کرد و نوشت: بی کفایتی مسئولان باعث شده هر ساله مردم خوزستان دچار بحران و رنج باشند. خوزستان آب ندارد. خوزستان هوا ندارد. خوزستان مسئول خوب ندارد. خوزستان بحران دارد. خوزستان درد دارد. درد دارد. هنوز زخم‌های مسئولین بر تن خوزستان خودنمایی می کند.
 

علیداد نیز در صفحه توئیتر خود آورده است: کی گفته مسئول بومی بهتر از غیربومی؟ نمونه‌ش همین نمایندگان تهران!
 

 
اسماعیل معنوی نیز در توئیتی گفته: وقتی نمایندگان تهران در یکی از گرم‌ترین روز‌های سال برای شنیدن صدای کارگران هفت تپه به شوش می‌آیند، طبیعتا از نمایندگان خوزستان انتظار بیشتری می‌رود. باید منتظر ماند و دید که نمایندگان خوزستان چطور می‌خواهند از این شرمندگی خارج شوند.
 

مجتبی هم در صفحه توئیتر خود نوشت: از مسئولین اجرایی استان که بعضا نام آن‌ها در پرونده اسدبیگی هست، انتظار شنیدن صدای کارگران هفت تپه نمی رود؛ اما از نمایندگان استان که داعیه انقلابی بودن دارند، انتظار می‌رود تا حداقل از همکاران تهرانی خود الگو گرفته و با حضور در صحنه؛ اقدامات فوری و موثری در جهت رفع مشکلات انجام دهند.
 

 
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری  دانشجو  ،تاریخ انتشار:  14  مرداد 1399،کدخبر:  866284، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین