پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
مشاور رئیس جمهور لبنان با اشاره به همبستگی ملت این کشور برای عبور از بحران انفجار بیروت اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به شدت از واکنش احتمالی مقاومت لبنان می ترسد.

شعار سال : کشور لبنان که این روزها با مشکلات عدیده اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند به تازگی شاهد وقوع یک انفجار گسترده در بندر بیروت بود که خرابی‌های ویرانگری در این منطقه به وجود آورد.

در پی انفجار مهیب روز سه شنبه در بیروت، تصاویر راداری گشت‌زنی و عملیات شناسایی غیرعادی چهار فروند هواپیمایی جاسوسی نیروی دریایی آمریکا در خط ساحلی لبنان- سوریه منتشر شد.

همچنین کارشناسان امنیتی از احتمال طراحی عملیات خرابکاری توسط نیروهای آمریکایی در روزهای اخیر خبر دادند. عبدالقادر یاسین مورخ برجسته فلسطینی درباره انفجار دو روز قبل بیروت گفت: من این بار با ترامپ هم نظر هستم زیرا وی تنها مقام در دنیاست که تأیید کرد که این جنایت انجام شده از سوی طرفی است و نزدیک بود که نام اسرائیل را ببرد.

وی افزود: شاهدان عینی تاکید کرده‌اند که دو هواپیمای اسرائیلی بر فراز بندر بیروت در پرواز بوده‌اند و من این فرضیه را ترجیح می‌دهم که اسرائیل در پشت پرده این جنایت قرار دارد. برخی سران احزاب در لبنان هنوز با اسرائیل تعامل دارند و عذرخواهی نکرده‌اند.

«امل ابوزید» مشاور رئیس جمهور لبنان در خصوص واکنش رژیم صهیونیستی به این انفجار گفت: شاهد آن بودیم که حرف و حدیث‌هایی در خصوص هدف قرار دادن بندر بیروت با یک موشک مطرح شد و برخی سایت‌های خبری اسرائیلی به این مسئله پرداختند.

وی افزود: کابینه اسرائیل نیز هرگونه دست داشتن در این حادثه را رد کرد. تمامی این واکنش‌ها بیانگر آن است که تل آویو دستپاچه شده و از واکنش‌های قوی‌تری که ممکن است مقاومت لبنان علیه اسرائیل در صورت اثبات تجاوز آن به لبنان دست بزند بسیار میترسد.

مشاور «میشل عون» در خصوص فضاسازی‌ها علیه حزب الله لبنان در قبال این انفجار بیان کرد: طبیعی است که شاهد آن باشیم که برخی طرف‌ها مانند اسرائیل اتهاماتی را علیه حزب الله لبنان در خصوص مداخله غیر مستقیم در این انفجار گسترده که بندر بیروت را لرزاند مطرح کنند. همچنین شاهد آن هستیم که برخی از کشورهایی که مخالف حزب الله هستند و این حزب را مسئول بسیاری از مسائل می‌دانند اتهاماتی را علیه آن مطرح کنند.

وی در خصوص واکنش ملت لبنان به این انفجار گفت: این فاجعه همبستگی ملی در لبنان را نشان داد به طوری که این همبستگی در کمک‌های پزشکی و مردمی و هم چنین دولتی بعد از وقوع این انفجار نمود پیدا کرد.

مشاور رئیس‌جمهور لبنان بیان کرد: ملت لبنان نشان داد که در برابر این فاجعه در یک صف ایستاده و به وظایف انسانی و ملی خود عمل می‌کند.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 16 مرداد 99 ، کد خبر : 4992684 ، mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین