پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۹۳۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
علی یارمحمدیان با بیان اینکه زنده نگهداشتن صنعت نمایشگاهی به منزله زنده نگاه داشتن اقتصاد کشور است، گفت: این صنعت نبض اقتصاد کشور است.
شعار سال: اکثر کشور‌های پیشرفته یا رو به توسعه دنیا به اهمیت صنعت نمایشگاهی در بهبود وضعیت اقتصادی خود پی برده اند. صنعت نمایشگاهی مسیری برای توسعه تجارت و به تبع آن تولید و صادرات کشور‌ها است. به گفته اکثر فعالان صنعت نمایشگاهی کشور این نگاه در بدنه دولت که متولی اصلی صنعت نمایشگاهی در کشور است وجود ندارد.

خبرنگار ما به همین منظور گفت و گویی را با علی یارمحمدیان، مدیر سایت نمایشگاهی اصفهان و رئیس انجمن سایت داران کشور ترتیبط داده و آخرین وضعیت ساخت این پروژه و مسائل پیرامون صنعت نمایشگاهی کشور ترتیب داده که مشروح این گفتگو را در ادامه مطالعه می‌فرمایید.

یارمحمدیان در ابتدای این گفتگو پیرامون پروژه نمایشگاه اصفهان اظهار داشت: این پروژه که در کنارگذر شرقی اصفهان تاسیس شده است در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم که در سال جاری بتوانیم این پروژه را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.

وی در ادامه به مهمترین و بزرگترین چالش‌های موجود در صنعت نمایشگاهی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر صنعت نمایشگاهی بدترین دوران خود را طی می‌کند. شیوع ویروس کرونا اقتصاد جهان را شدیداً تحت تأثیر قرار داده و به تبع آن صنعت نمایشگاهی نیز از آثار مخرب شیوع این ویروس بی نصیب نبوده است و متاسفانه مشکلات عدیده‌ای برای این صنعت به وجود آورده است.

رئیس انجمن سایت داران کشور در ادامه گفت: عدم برگزاری نمایشگاه‌ها آسیب‌های بسیار زیادی به این صنعت وارد کرده است و نقدینگی را در صنعت نمایشگاهی با مشکل مواجه کرده و اشتغال را نیز با چالش روبرو کرده است در نتیجه صنعت نمایشگاهی نیز با رکود مواجه شده است. البته در این میان باید توجه داشت که مسیر بهبود اقتصاد کشور از مسیر صنعت نمایشگاهی می‌گذارد.

زنده نگاه داشتن اقتصاد کشور
یارمحدیان در ادامه گفت: ما در انجمن نمایشگاه‌های بین المللی ایران با همفکری همه مدیران عامل سایت‌های نمایشگاهی، مدیران عامل شرکت‌های نمایشگاهی، مجریان نمایشگاهی و دیگر فعالان این صنعت سعی می‌کنیم که این صنعت را سرپا نگه داریم چرا که علی رغم مشکلات بسیار زیادی که برای صنعت نمایشگاهی در استان‌ها به وجود آمده زنده نگهداشتن این صنعت به منزله زنده نگاه داشتن اقتصاد کشور است.

وی افزود: آنچه که دولت باید در قبال فعالان صنعت نمایشگاهی انجام می‌داد صورت نگرفته است. صنعت نمایشگاهی مانند بسیاری دیگر از فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی جزو مشاغل آسیب دیده از کرونا محسوب می‌شود، ولی دولت این امر را در وهله اول به رسمیت نشناخت البته عنوان شده است که مزایایی از موارد آسیب‌های اقتصادی به نمایشگاه‌ها تعلق خواهد گرفت که هنوز این اتفاق نیفتاده است. موضوع بعدی که به نظر من دولت باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد این است که برنامه ریزی تقویم‌های نمایشگاهی و برگزاری عناوین نمایشگاهی را در اختیار انجمن‌های نمایشگاهی قرار دهد. متولی صنعت نمایشگاهی سازمان توسعه تجارت است و ما نیز تابع تصمیمات این سازمان هستیم، ولی انتظاری که ما از دولت و وزارت صنعت داریم این است که تفویض اختیار بیشتری نسبت به انجمن‌های نمایشگاهی داشته باشد چرا که خود دولت در حال حاضر به قدری درگیر مسائل و مشکلات زیادی است که نمی‌تواند در رابطه با صنعت نمایشگاهی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

تفویض اختیار به بخش خصوصی
محمدیان در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه‌ها در دنیا برای ۱۰ سال آینده خود برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: متاسفانه در کشور ما چنین اتفاقی نیفتاده و پیش‌بینی نشده است. به نظر ما تمام فعالان صنعت نمایشگاهی بهترین عناصری هستند که می‌توانند این برنامه‌ریزی را برای آینده صنعت نمایشگاهی داشته باشند و از همپوشانی‌ها در کشور جلوگیری کنند و بهتر بتوانند مشارکت‌کنندگان و مخاطبان را جذب نمایشگاه‌ها کنند. اگر دولت اختیارات بیشتری به بخش خصوصی و انجمن‌های نمایشگاهی بدهد صنعت نمایشگاهی خواهد توانست گام‌های بسیار خوبی را برای آینده بردارد.

رئیس انجمن سایت داران کشور در ادامه بیان کرد: کشور‌هایی که توسعه یافته هستند از کانال نمایشگاه‌ها و برگزاری رویداد‌های تجاری عبور کرده اند. بهترین و استاندارد‌ترین نمایشگاه‌ها در پیشرفته‌ترین کشور‌ها وجود دارند. فعالان اقتصادی و تجاری این کشور‌ها با برنامه‌ریزی به این نتیجه رسیده اند که رشد اقتصادی از مسیر صنعت نمایشگاهی عبور می‌کند. صنعت نمایشگاهی محرک اقتصاد است و می‌تواند به بخش‌های مختلف اقتصادی رونق ببخشد. این صنعت به نوعی نبض اقتصاد کشور است از همین رو ما می‌توانیم حال اقتصاد کشور را از حال و روز صنعت نمایشگاهی متوجه شویم.

یارمحمدیان در پایان اظهار داشت: دولت اگر می‌خواهد به افزایش تولید و صادرات در کشور برسد ناگزیر است از مسیر نمایشگاه‌ها عبور کند چرا که بهترین روش بازاریابی در حال حاضر نمایشگاه‌ها هستند لذا دولت باید توجه لازم را نسبت به این موضوع داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش نیوز، تاریخ انتشار: 18 مرداد 1399، کد خبر: 114861،  www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین