پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۹۳۶۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
یک کارشناس انرژی گفت: کاهش درآمد‌های نفتی ایران قبل از اینکه به فروش نفت و کاهش شدید آن برگردد به دلیل کاهش ارتباطات بانکی ایران با کشور‌های دیگر است.
شعار سال: نرسی قربان گفت: کشور ایران پس از تحریم‌های اخیر به اجبار به سمت مدیریت اقتصاد بدون نفت حرکت کرده است و باید در این راستا سعی کند که به رغم کاهش درآمدها، اقتصاد را سرپا نگه دارد.
این کارشناس بازار نفت و انرژی ادامه داد: این در حالی است که هیچ کشوری به صورت تعمدی صادرات و درآمد خود را برای تحقق اقتصاد بدون نفت کاهش نمی‌دهد.
او اظهار کرد:، اما می‌توان به این نکته اشاره کرد که اکنون بیش از فروش نفت، مشکل ناتوانی در جابه جایی‌های پولی بر کاهش درآمد‌ها تاثیر گذاشته است. این در حالی است که اگر ایران در لیست سیاه FATF قرار نمی‌گرفت، کاهش درآمد فروش نفت را می‌شد از کانال‌های دیگر حل کرد.
این کارشناس بازار نفت و انرژی ادامه داد: برای مثال نفت و یا فرآورده‌های نفتی کشور که در چند ماه اخیر به فروش رفته، مقدار قابل توجهی ارز متعلق به ایران را در کشور‌های دیگر معلق کرده است و دسترسی دولت به این ارز‌ها با مشکل روبه‌رو شده است.
او افزود: از این رو شاهد آن هستیم که خریداران نفت، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی از ایران، توانایی ارسال پول به ایران از طریق شبکه‌های بانکی را ندارند و تعاملات بانکی با سایر کشور‌ها در حال کاهش است.
این کارشناس بازار نفت و انرژی در ادامه اظهار کرد: بر این اساس باید به این نکته اشاره کرد که در شرایط تحریم، ایجاد مشکلاتی جدی برای شبکه بانکی، بدون شک وضعیت را بیش از پیش دشوار خواهد کرد؛ بنابراین باید نگاه تعامل با جهان و مکانیزم‌های تجارت بهبود یابد تا درآمد‌های کشور به حالت قابل قبولی برسند.
او همچنین در خصوص درون زا شدن اقتصاد و جدا شدن از درآمد‌های نفتی نیز گفت: بدون شک ایران دارای منابعی غنی و استعداد‌هایی سرشار است که می‌تواند، موانع تولید را یکی یکی از مقابل بردارد، با این وجود تعامل با جهان می‎‌تواند در فروش کالا‌های موجود گشایش ایجاد کرده و درآمد‌ها را به صورت جدی افزایش دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۴۱۶۰۹، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Czechia
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
0
تحریم ها خیلی به اقتصاد ما آسیب رسوند بخصوص که تعاملات بانکی با اکثر کشورها قطع شد و این خودش باعث کاهش درآمدهای ارزی ما شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین