پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
مجری طرح توسعه زراعت چوب در سازمان جنگل‌ها از رشد ۳ برابری زراعت چوب در سال جهش تولید خبر داد.

شعار سال: جواد میر عرب رضی با بیان این که توسعه سالانه ۳۰ هزار هکتار زراعت چوب از سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۸ در دستور کار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفته است، بیان کرد: انتظار می‌رود ۱۲ میلیون متر مکعب از این سطوح توسعه یافته استحصال شود.

تاکید این سازمان بر کاشت نهال صنوبر و اکالیپتوس در این اراضی می‌باشد که بخشی از افزایش زراعت‌چوب در مناطق جنوبی تهران در شهر ری انجام می‌گیرد.

*** سظح زیر کشت

میر عرب رضی با اشاره به اینکه در حال حاضر سطح زیر کشت چوب در کشور ۷۸ هزار هکتار است، اظهار داشت: استان‌های پر آب مانند گیلان، مازندران، زنجان و اردبیل از استان‌های هدف برای زراعت‌چوب هستند.

در استان‌های پر آب مانند گیلان به دلیل آن‌که دوره رشد درختان خوب است، زارعان پس از ۵ سال چوب‌درختان را برداشت می‌کنند، اما در طرح ملی زراعت‌چوب برای آن‌که تمام صنایع مرتبط را پوشش دهیم ۸ سال دوره رشد را برای برداشت تعیین کرده‌ایم.

وی در عین حال از پرداخت ۱۵ میلیون تومان تسهیلات برای زراعت هر هکتار چوب در سال جاری به منظور تشویق زارعان خبر داد و گفت:

۱۳ میلیون تومان از این تسهیلات به صورت بلند مدت و با کارمزد ۹ د صد در اختیار زارعان قرار می‌گیرد.

*** میزان تولید

مجری طرح توسعه زراعت چوب در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری میزان تولید چوب در داخل کشور از محل زراعت و باغات را سالانه ۵٫۵ تا ۶ میلیون متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت:

نزدیک به ۱ میلیون متر مکعب چوب به ارزش ۸۰ میلیون دلار در سال برای مصارف صنایع وارد کشور می‌شود که عمده این واردات از روسیه و ترکیه است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار 21 مرداد    99، کد خبر:   202721، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین