پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۱۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
کارشناس داوری فوتبال کشورمان شایعه استفاده از داوران خارجی برای شهرآورد پایتخت را اشتباه خواند و گفت: سرخآبی‌ها با قضاوت داوران داخلی به قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ برتر رسیده‌اند و استفاده از داوران خارجی برای شهرآورد محکوم به شکست بوده و بازگشت به داوران خارجی خودزنی است.

شعار سال: قرعه کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال کشور سه شنبه هفته گذشته در محل سازمان لیگ برتر کشور برگزار و براساس قرعه بدست آمده پرسپولیس و استقلال باید در نیمه نهایی این رقابت‌ها با یکدیگر دیدار کنند.

پس از تصمیمات بحث‌برانگیز داوری در دیدار‌های گذشته لیگ برتر و به تازگی در جام حذفی، شایعاتی مبنی بر دعوت از داوران خارجی جهت قضاوت این دیدار مهم و حساس به گوش می‌رسد.

براساس اظهارات «هوشنگ نصیرزاده» مدت‌هاست دیگر برای قضاوت دیدار‌های لیگ برتر و جام حذفی از داوران خارجی استفاده نمی‌شود و پای آنان از قضاوت در فوتبال کشور بریده شده است.

این کارشناس داوری دراین خصوص به اشتباهات تاثیر گذار داوران آلمان و سوریه در قضاوت این دیدار اشاره کرد و افزود: هنوز فراموش نکرده‌ایم داوران خارجی شهرآورد چه اشتباهات تاثیر گذاری در قضاوت این دیدار داشته و با این اشتباهات نتایج این دیدار تاریخی را دگرگون کرده‌اند.

وی ادامه داد: از این رو استفاده از داوران خارجی دیگر به صلاح ما نبوده و پس‌روی به شمار می‌رود بنابراین باید از ورود دوباره داوران خارجی برای قضاوت در لیگ و جام حذفی جلوگیری شود.

نصیرزاده اضافه کرد: فدراسیون چندین و چندبار این راه را رفته است و چوب آن را هم بار‌ها خورده‌ایم پس نباید درباره قاضی شهرآورد پیش داوری کرده و از انتخاب داوران ایرانی ناراحت باشیم. هر کسی ممکن است اشتباه کند، اما درحال حاضر معتقدم داوری ما سطح قابل قبولی دارد و با انتخاب قاضی خارجی برای قضاوت در شهرآورد غرور آنان را لکه‌دار کنیم.

به‌گفته وی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا قضاوت داوران ایرانی را تایید و با سپردن قضاوت‌های قاره‌ای، بین المللی و جهانی از آن حمایت می‌کنند پس چرا ما باید خودزنی می‌کنیم و خود را کمتر از دیگران ببینیم؟!

این کارشناس ادامه داد: تمامی داوران ایرانی با جو و فضای این دیدار به خوبی آشنا هستند. آنان به قدر کافی به خودباوری رسیده و برای قضاوت و مدیریت این دیدار کاملا آماده‌اند. برهمین اساس دراین شرایط طرح استفاده از داوران خارجی در شهرآورد اشتباه راهبردی است و خسارات جبران ناپذیری را به جامعه داوری و فوتبال کشور وارد خواهد کرد.

نصیرزاده در ادامه این گفتگو از اظهارنظر تعدادی از کارشناسان داوری درباره آنالیز دیدار‌های برگزار شده در رسانه‌ها گلایه کرد و افزود: تمامی کارشناسان حال حاضر داوری ایران از همکاران خوب من هستند، اما متاسفانه نظرات کارشناسی آنان مدتی است با واقعیت همخوانی ندارد و همین مساله باعث شده جو نامطلوبی علیه داوری به راه بیافتاد.

وی در این ارتباط از کارشناسان داوری درخواست کرد: در آنالیز اتفاقات بازی و اظهارنظر در صحنه‌هایی که نیاز به بحث و گفت‌وگوی بیشتری دارد، دقت نظر بیشتری داشته باشند. بی‌شک نظرات آنان در رسانه‌ها به افکار عمومی جهت داده و می‌تواند فضا را برای داوری کشور تنگ و تنگ‌تر کرده و فشار را بر آنان بیشتر کند.

مدیرعامل پیشین باشگاه ماشین‌سازی تبریز درباره اشتباهات تاثیرگذار داوری دیدار این تیم برابر ذوب آهن نیز اظهار داشت: اشتباهات در آن دیدار به هیچ وجه عمدی نبوده است. در آن دیدار چند عامل بیرونی بر قضاوت داور تاثیر گذاشت که نور کم ورزشگاه در شب یکی از این عوامل بود. به نظر من دیگر عامل تاثیرگذار بر اشتباهات داوری درآن بازی همسان بودن رنگ لباس بازیکنان ذوب آهن با چمن ورزشگاه بود که خطای دید داوران را تشدید و بر اشتباهات آنان اضافه کرد.

به گفته وی درحال حاضر به جز ورزشگاه آزادی هیچ ورزشگاه دیگری در کشور، برای برگزاری بازی در شب نور کافی نداشته و مناسب نیست پس بهتر است پیش از هر قضاوتی نسبت به موضوع شناخت کافی پیدا کرده سپس اظهارنظر کنیم.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، تاریخ انتشار 23 مرداد    99، کد خبر:   83906321، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
0
مگه داوران خارجی دشمنی دارن با سرخابی ها که اگر داوری کنند محکوم به شکست میشن؟!داوری داخلی چه منفعتی داره ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین