پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۲۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
انجمن علمی طب سنتی ایران به نمایندگی از جریان دانشگاهی طب سنتی ایرانی، ضمن ابراز تاسف از این گونه بی دقتی‌های رسانه‌ای از مطالب غیر علمی و سخیفی که به نام طب سنتی رواج داده می‌شود، اعلام برائت کرده و از مسئولان رسانه ملی دعوت می‌کند با دقت بیشتری نسبت به دعوت از فعالان طب سنتی اقدام نماید.
شعارسال: انجمن علمی طب سنتی ایران با انتشار بيانيه ای نوشت:‌ در چند ماه اخیر شیوع و گسترش ویروس کووید ۱۹ و بیماری کرونا موجب تغییرات و تکانه‌های گسترده در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی شده و میلیون‌ها نفر به این بیماری مبتلا گشته و متاسفانه هزاران نفر جان خود را از دست داده اند.

در حوزه بهداشت فردی توصیه‌هایی از سوی مراجع ذیصلاح علمی منتشر شده که رعایت آن‌ها تا درصد بالایی از ابتلای به این بیماری پیشگیری می‌کند.

در بخش درمان هم مطالعات گسترده‌ای بر روی این بیماری در تمام کشور‌های جهان از جمله ایران در حال انجام است که اخبار آن در محافل علمی شنیده می‌شود.

در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی و مکمل نیز ٦٧ طرح مطالعاتی کارآزمایی بالینی اکنون در مراحل مختلف هستند، که برخی به اتمام رسیده و پیشرفت‌های چشمگیری مشاهده می‌شود.

متاسفانه در چند روز اخیر "رسانه ملی" که باید به عنوان منبع معتبر انتشار آموزه‌های صحیح بهداشتی و درمانی سرآمد باشد، اقدام به دعوت از افرادی کرد که با تشخیص‌های فردی و غیر علمی و توصیه‌های غیر کارشناسی موجب تشویش ذهنی جامعه‌ای شد که به خودی خود، روان آزرده‌ای از محدودیت‌های دوران کرونایی دارد.

تا آنجا که مهمان یکی از این برنامه‌ها با برداشتن ماسک خود جلوی دوربین اذعان می‌کند که به آن اعتقادی ندارد و با خوردن نمک هم از کرونا پیشگیری و هم آن را درمان می‌کند!

انجمن علمی طب سنتی ایران متشکل از صد‌ها پزشک متخصص ولایتمدار، که همواره رسانه ملی را با معرفی متخصصین این رشته و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های معتبر علوم پزشکی یاری داده است، توجه مقامات رسانه ملی و این کارشناس محترم را به این جمله رهبر معظم انقلاب جلب می‌کند که فرمودند: "بعضی افراد حتی کار ساده‌ای مثل ماسک زدن را انجام نمی‌دهند که من واقعاً از آن پرستاری که فداکارانه در حال ارائه خدمت است خجالت می‌کشم"

قابل ذکر است یکی از نتایج نامبارک این سهل انگاری‌های رسانه‌ای در دعوت از کارشناسان، غبارآلوده شدن فضای جامعه و تشویش ذهن مردم و متخصصان در مورد علم شریف طب سنتی ایرانی و تعمیم نابخردی‌ها به کلیت آن است که عملا چهره طب ایرانی حقیقی را که در بند ١٢ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بر توسعه و نهادینه کردن آن تاکید شده است، را نیز مخدوش می‌کند.

انجمن علمی طب سنتی ایران به نمایندگی از جریان دانشگاهی طب سنتی ایرانی، ضمن ابراز تاسف از این گونه بی دقتی‌های رسانه‌ای از مطالب غیر علمی و سخیفی که به نام طب سنتی رواج داده می‌شود، اعلام برائت کرده و از مسئولان رسانه ملی دعوت می‌کند با دقت بیشتری نسبت به دعوت از فعالان طب سنتی اقدام نماید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از انجمن علمی طب سنتی، تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۷۰۵، itma.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
0
0
طب سنتی بسیار کارامد و مفید هست اما برخی به اسم این طب کارهایی می کنند و حرفهایی می زنند که آن را زیر سوال می برند. باید اهل کار را از نا اهلان جدا کرد. مثلا در زمینه کرونا خیلی روش ها گفته شد به اسم طب سنتی و اینها چهره این طب رو خدشه دار می کنه و از اعتبار میندازه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین