پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۴۴۱
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
رییس اتحادیه عطاران و مواد شوینده گفت: قیمت دارو‌های گیاهی نسبت به اوایل سال تقریباً ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و آن نیز به دلیل تاثیر افزایش قیمت سایر اجناس و هزینه‌های آب و برق است.
شعار سال: علیرضا رضایی قهرودی در مورد بازار گیاهان دارویی و عطاران در ماه‌های اخیر و با شیوع کرونا گفت: اعتقاد بنده این است که نباید به حرف‌های غیر از مراجع رسمی توجه شود و بهترین مرجع در این زمینه وزارت بهداشت و علوم پزشکی است که آنها باید اظهار نظر کنند. بالاخره عطاری از زمان‌های گذشته در فرهنگ ما بوده اما در سال‌های اخیر کمی از رونق افتاده بوده که دوباره در دو سال گذشته رغبت به مصرف گیاهان دارویی بین مردم بیشتر شده است.

وی ادامه داد: مجموعاً باید در جامعه دکترهای مربوط به طب سنتی تربیت شده و در در محله‌های مختلف اقدام به طبابت کنند و عطاری‌ها نیز بر اساس نسخه‌های آنها داروها را تجویز کند تا تخلف در این صنف به صفر برسد. باید توجه داشت که ممکن است گیاهان دارویی در یک زمینه تاثیر مثبت و برای بیماری دیگر تاثیر منفی هم داشته باشد.

رضایی تصریح کرد: اگر تخلف صورت گرفته باشد و آنها رسیدگی خواهیم شد و در نهایت اگر بی‌توجهی ادامه داشته باشد، واحد به تعزیرات معرفی می‌شود. خوشبختانه در صنف عطاری تخلفات زیادی صورت نگرفته است.

رییس اتحادیه عطاران و مواد شوینده در مودر افزایش قیمت‌ها در این صنف گفت: قیمت‌ داروهای گیاهی نسبت به اوایل سال تقریباً ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و آن نیز به دلیل تاثیر افزایش قیمت سایر اجناس و هزینه‌های آب و برق است. مواد شوینده‌ نیز به وفور در جامعه وجود دارد و جای هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد و افزایش ۳۵ درصدی در مواد شوینده نیز بیشتر به دلیل افزایش نرخ ارز و مواد اولیه وارداتی است وگرنه هیچ کمبودی نداریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گسترش، تاریخ انتشار: 31 تیر 1399، کد خبر: 111605،  www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین