شعارسال:
به نقل از دبیرخانه
شورایعالی انقلاب فرهنگی، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات
مجلس شورای اسلامی در توضیح مصوبه مجلس در زمینه پذیرش دانشجوی دکتری در
دانشگاهها گفت: مجلس در این مصوبه دو رویکرد آموزشی و پژوهشی را همزمان
در نظر گرفته است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: به عبارت دیگر در این قانون پیشبینی
شده است برای سنجش و پذیرش دانشجوی دکتری که آموزشی ـ پژوهشی است و برای
دانشجوی دکتری که کاملاً پژوهشمحور است چگونه باید عمل کرد.
وی در ادامه گفت: در سیستم آموزشی ـ پژوهشی دانشجو هم باید تعداد مشخصی
واحد درسی بگذرانند و هم رساله دکتری خود را بر اساس مقررات وزارت علوم
ارائه دهند.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فنآوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در
سیستم پژوهشمحور در این مصوبه اساس را برای این گذاشته شده است که حتماً
دانشجو باید یک مشکل و نیاز کشور را در طرح پایاننامه خود در نظر گرفته و
در زمان مصاحبه این طرح ارائه و پذیرش منوط به مسئله محور بودن طرح ارائه
شده براساس نیاز کشور، باشد.
زاهدی تأکید کرد: دقیقاً در قانون برای هر دو دسته دانشجویان راهکار ارائه
شده و این قانون هم پژوهشمحور و هم آموزشی ـ پژوهشی است و به این معنا
نیست که ما پذیرش دانشجوی دکتری را در این دو دسته توأمان کنیم و روی پذیرش
دانشجوی پژوهشیمحور خط بطلان بکشیم.
با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر 27 شهریور 1395، کدمطلب:13950627000555 ، www.farsnews.com