پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
روزنامه وال استریت ژورنال خبری را چاپ کرده که ۴ کشتی ایرانی ازسوی آمریکا توقیف شده اند این در حالی است که سفیر ایران در ونزوئلا آن را تکذیب کرد.
شعار سال: این روزنامه بامداد جمعه در گزارش اختصاصی به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت: این کشتی‌ها در چند روز اخیر و بدون استفاده از زور توقیف شده‌اند.
این ادعا در حالی مطبوعاتی شده است که سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر، آن را دروغی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا خوانده است.
حجت سلطانی نوشته است: «یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی‌ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آن‌ها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی‌تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.»
در ادعای روزنامه وال‌استریت ژورنال همچنین آمده است: این نخستین باری است که دولت ترامپ کشتی‌های حامل سوخت ایران را که تحریم‌ها را نقض کرده‌اند، توقیف می‌کند.
این روزنامه آمریکایی نوشت که این نفتکش‌ها لونا، پاندی، برینگ و بِلا نام دارند و در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند. این کشتی‌ها در مسیر انتقال به هیوستون در آمریکا هستند.
خبرگزاری رویترز ماه گذشته گزارش داده بود که دادستان‌های آمریکایی شکوائیه‌ای تنظیم کرده‌اند تا چهار فروند نفتکش حامل سوخت را که از ایران عازم ونزوئلا هستند، توقیف کنند.
بر اساس این گزارش، هدف آن است که از تحویل سوخت ایران که با نفتکش‌های لونا، پاندی، برینگ و بِلا با پرچم لیبریا عازم ونزوئلا شده است، جلوگیری شود.
دادستان‌ها همچنین در پی جلوگیری از انتقال درآمد حاصل از فروش نفت به ایران هستند.
پیش از این، پنج فروند کشتی نفتکش «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران محموله خود را به ونزوئلا تحویل داده بودند.
«نیکولاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا ضمن قدردانی از حمایت‌های ایران تأکید کرد: کاراکاس و تهران هر ۲ خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.
وی، ایران و ونزوئلا را دارای «مردمانی انقلابی» نامید که هرگز در برابر آمریکا به زانو در نخواهند آمد.
حرکت موفقیت‌آمیز نفتکش‌های حامل نفت ایران به سوی ونزوئلا در حالی انجام شد که تهدید‌های آمریکا علیه این اقدام بی‌اثر ماند.
به دنبال آن، آمریکا در یک اقدام خصمانه به کشورها، بنادر، شرکت‌های حمل و نقل و بیمه‌گذاران خارجی هشدار داد؛ در صورت ارائه خدمات به نفتکش‌های ایرانی حامل مواد نفتی به ونزوئلا با تحریم رو به‌رو خواهند شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۳۹۰۶۷۹۱، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین