پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۱۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
وزیر نفت توضیحاتی درباره ادعای امریکا مبنی بر توقیف کشتی‌های نفتکش ایرانی ارائه کرد.
شعار سال: بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت امروز در حاشیه حضور خود در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: در این جلسه درباره اوراق مالی اسلامی که برای طرح‌های نفت براساس تبصره ۵ قانون بودجه قرار است منتشر شود، توضیحاتی ارائه شد و در این مورد دیوان محاسبات و سازمان بورس و انرژی توضیحاتی را ارائه کردند و نمایندگان مجلس هم سوالات خود را مطرح کردند.

وی افزود: یکی از موارد مورد بررسی توسط کمیته فقهی بورس و شورای‌عالی بورس بحث معاملات سلف موازی استاندارد بود که جزو اوراق مالی اسلامی تعریف می‌شود و البته انواع و اقسامی دارد.



زنگنه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اوراق سلف چه زمانی عرضه می‌شود، اظهار کرد: فکر می‌کنم امروز این موضوع تعیین تکلیف شود، دوستان به دنبال حل مشکل هستند تا ابهامی وجود نداشته باشد. برداشت من این است که همه اعضای کمیسیون دنبال این بودند که به حوزه نفت کمک کنند که بدون ایجاد مشکلی این اوراق هرچه زودتر منتشر شود.

وزیر نفت افزود: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نظرات خود را پس از بررسی و مشورت اعلام می‌کند، اما نظر آن‌ها را مثبت دیدم.

وی در واکنش به ادعای امریکا مبنی بر توقیف کشتی‌های نفتکش ایرانی، گفت: نه کشتی و نه محموله‌ها متعلق به ایران نیست، بلکه این محموله‌ها شامل بنزین فروخته شده ایران به ونزوئلا بوده است. امریکا به دنبال تهیه یک پیروزی برای خود است، نه کشتی و نه محموله‌ها متعلق به ایران نبوده است.

زنگنه تاکید کرد: این محموله‌ها شامل بنزین ایران بوده که به صورت فوب به ونزوئلا فروخته شده بود، امریکا نه اموال جمهوری اسلامی ایران، بلکه اموال ونزوئلا را توقیف کرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت گسترش نیوز ، تاریخ انتشار: 28 مرداد 1399 ، کدخبر: 117035 ، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
0
اصلا چرا باید توقیف بشه .امریکا چه مرضی داره اینقدر به ما گیر میده . بابا بیخیال هم نمیشه هر سری با یه ایده میاد جلو. یا تحریم ، یا تحریم تسلیحاتی یا توقیف کشتی .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین