پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۹۴۵۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵
رئیس کل بانک مرکزی از اقداماتی که در این بانک در راه انجام اصلاح بانکی انجام می‌شود خبر داد و آن را در ۷ اقدام خلاصه کرد.
شعار سال: همتی با تشریح ۷ اقدام بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی، از تغییر مدیران متخلف بانک‌های ناسالم و تعیین هیئت سرپرستی بر مؤسسات اعتباری ناسالم و متوقف‌کردن روند تخریبی آن‌ها در بازار خبر داد.
عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود به تشریح برخی از اقدامات بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی پرداخت و نوشت:
✓ سامان‌دهی بانک‌های ناسالم: تغییر مدیران متخلف بانک‌های ناسالم/ کاهش تسلط سهامداران عمده بر آن بانک‌ها / کاهش شدید اتکای بانک‌های ناسالم بر اضافه‌برداشت از بانک مرکزی.
✓ تعیین هیئت سرپرستی بر مؤسسات اعتباری ناسالم و متوقف کردن روند تخریبی آن‌ها در بازار و شروع اصلاح ترازنامه و حل مشکل ناترازی آن‌ها و تعیین تکلیف مؤسسات اعتباری غیرمجاز.
✓ ادغام بانک‌ها و مؤسسه اعتباری وابسته به نیرو‌های مسلح در بانک سپه. این طرح طبق برنامه و با دقت، با همکاری ستادکل نیرو‌های مسلح در حال تحقق و در مراحل پایانی است.
✓ تدوین و اجرای سیاست‌گذاری نوین پولی، سامان‌دهی اضافه‌برداشت بانک‌ها و کاهش شدید حجم آن و منوط کردن هرگونه دریافت اعتبار و اضافه‌برداشت بانک‌ها به ارائه وثیقه.
✓ اصلاح ضوابط تأیید صلاحیت مدیران، نحوه شناسایی درآمد و حد مجاز تملک سهام بانکها، با هدف ارتقای نظارت بانک مرکزی و الزام بانک‌ها به افزایش سرمایه ازطریق تجدید ارزیابی داراییها، آورده نقدی و صرف سهام و نیز تسریع در فروش اموال مازاد.
✓ وضع مقرات جدید در تراکنش‌های بانکی: تفکیک حساب‌های تجاری از حساب‌های اشخاص/ محدودیت در تراکنش‌های اشخاص حقیقی و لزوم ارائه اسناد مثبته جهت اشخاص حقوقی و نیز حساب‌های تجاری/ معرفی ضوابط جدید در بخشی از تراکنش‌ها و مبادلات چک‌های تضمینی برای مقابله با پولشویی.
✓ تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه امهال مطالبات معوق بانک‌ها در جهت رعایت ملاحظات و قواعد شرعی در امهال مطالبات. وصول مطالبات معوق بدهکاران کلان با پشتیبانی قوه قضائیه و پیگیری کمیته فرادستگاهی رسیدگی به مطالبات معوق.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۳۲۷۷۷۱، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین