پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۸۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
«غلامحسین آرام» معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران به تغییر نام خیابان‌های تهران واکنش نشان داد. وی گفت: به طور معمول برای قرار دادن نام اشخاص بر روی یک خیابان بی‌نام استعلام‌هایی باید صورت بگیرد تا از لحاظ فرهنگی، مذهبی و ... مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

شعار سال: معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران به تغییر نام‌ خیابان‌ها و کوچه‌ها توسط شورای شهر واکنش نشان داد.

«غلامحسین آرام» معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران درباره تغییر نام برخی از خیابان‌ها مانند کوچه «قائم‌مقام فراهانی» به اسم مرحوم روح‌الله رجایی توسط اعضای شورای شهر گفت: معمولا روند تغییر نام برخی خیابان‌‌ها به این صورت است که به صورت طرح از سوی اعضای شورای شهر مطرح می‌شود و آنها در خصوص آن نظر می‌دهند یا کمیسیون فرهنگی شورای شهر نام‌های جدید را به اعضای شورای شهر پیشنهاد می‌دهد.

وی ادامه داد: به طور معمول برای قرار دادن نام اشخاص بر روی یک خیابان بی‌نام استعلام‌هایی باید صورت بگیرد تا از لحاظ فرهنگی، مذهبی و ... مشکل خاصی وجود نداشته باشد. در کمیسیون نامگذاری همه این مراحل انجام می‌شود و پس از آن در صحن شورا بررسی و تصویب می‌شود.

معاون فرماندار تهران خاطرنشان کرد: مصوبه شورا در هیات تطبیق بررسی شده و چنانچه خلاف ضوابط و مقررات و آیین‌نامه‌های داخلی نباشد، نظر تاییدیه هیات تطبیق را دریافت می‌کند، اما چنانچه خلاف مقررات و ضوابط باشد، نظر هیات تطبیق به شورا اعلام می‌شود. اگر شورا تمکین کند که موضوع تمام می‌شود، اما چنانچه شورا از رای هیات تطبیق تمکین نکند، موضوع به هیات حل اختلاف ارسال می‌شود.

آرام تصریح کرد: در گذشته نیز ما در هیات تطبیق به دو مورد نامگذاری خیابان‌ها توسط اعضای شورای شهر اعتراض کردیم و اعضای شورای شهر نیز از آن تمکین نکرده و موضوع به شورای حل اختلاف ارسال شد و در آنجا شورای حل اختلاف رای به نظر فرمانداری داد.

وی با بیان اینکه این روند برای خیابان‌ها و کوچه‌های بی‌نام است، یادآور شد: در خصوص نامگذاری‌های اخیر نیز اگر روال طی شده باشد، پس از اینکه در کمیته تطبیق بررسی شد، ممکن است مورد تایید هم قرار بگیرد، اما اگر این روال به ویژه در خصوص تغییر نام خیابان‌های بانام صورت نگرفته باشد، معمولا حساسیت زیادی در کمیته انطباق وجود دارد و ممکن است مورد پذیرش هم قرار نگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران تصریح کرد: بر اساس قانون شورا ۱۲ روز فرصت دارد تا این مصوبات را به کمیته تطبیق ارسال کند و پس از آن نیز کمیته تطبیق ۱۴ روز زمان دارد تا این مصوبات را بررسی کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از عصر ایران، تاریخ انتشار: 27 مرداد 1399، کد خبر: 742773، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین