پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۱۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
دانشمندان موفق به ابداع روشی شده‌اند که با استفاده از دوربین موبایل و با دقت ۸۰ درصد می‌توان دیابت نوع ۲ را در افراد تشخیص داد!
شعار سال: دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از روش "فوتوپلتیسموگرافی" که مبنای عملکردش، تاباندن نور به بافت زنده و بررسی تغییرات حجم خون است امکان تشخیص دیابت نوع ۲ را فراهم کردند.

این روش که در دسته روش‌های غیرتهاجمی تشخیصی طبقه‌بندی می‌شود با یک موبایل ساده و بدون هیچ نرم‌افزاری امکان‌پذیر است.

دقت این روش تا ۸۰ درصد برآورد شده است و افراد بی‌اطلاع نسبت به دیابت را آگاه می‌کند.

دانشمندان با جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از ۵۳ هزار و ۸۷۰ نفر سابقه و الگوی مشخصی از اطلاعات فوتوپلتیسموگرافی مبتلایان به دیابت نوع ۲ به راحتی امکان بررسی آسیب عروقی ناشی از دیابت را فراهم کرده‌اند.

بنابر این با استفاده از دوربین موبایل و تطابق این الگو می‌توان تشخیص داد که فرد به دیابت مبتلا شده یا خیر؛ الگوی عروق فراهم شده از این ۵۳ هزار و ۸۷۰ نفر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار سابقه به وجود آورده که در افراد قابل تطابق است.

راهکار عملی این تشخیص هم بدین صورت است که با چراغ قوه، نوک انگشت فرد رصد می‌شود تا وجود یا فقدان دیابت نوع ۲ شناسایی شود!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28 مرداد 1399، کد خبر: 2330067،  www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
0
چه جالب چقدر مشکل همه دیابتی ها حل میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین