پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
واشنگتن پست گزارش داد: «سیامند رحمان» با بلند کردن و نشاندن وزنه‌ای به سنگینی سه بچه فیل، رسماً نامش را به عنوان قوی‌ترین ورزشکار تاریخ بازی‌های پارالمپیک ثبت کرد. در این گزارش آمده است: اجرای رحمان به حدی زیبا بود که همه تماشاگران حاضر در ورزشگاه از شدت وجد و خوشحالی فریاد می‌زدند.
شعارسال: شادی و هلهله هموطنان رحمان در ورزشگاه، تمام جمعیت تماشاگر حاضر در ورزشگاه را به تشویق و فریاد شادی واداشت. وزنه‌ای به سنگینی 310 کیلوگرم؛ معادل وزن سه بچه فیل یا 50 توپ بولینگ یا 85گالن شیر است. واقعاً تصور اینکه انسانی بتواند وزنه‌ای با این سنگینی را روی سینه خود بنشاند و بعد فقط با استفاده از قدرت قسمت بالایی بدن آن را بلند کند، حقیقتاً ناممکن است.

سلطان وزنه‌برداری معلولان جهان در هفتمین روز از بازی‌های «پارالمپیک 2016 ریو» در دسته فوق سنگین باثبت رکورد310 کیلوگرم تمامی حریفان را مقهور هنر نمایی خود کرد. قوی‌ترین مرد پارالمپیکی جهان در آخرین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری، ضمن کسب مدال طلا، توانست رکورد دنیا و پارالمپیک را نیز برای چهارمین بار جابه‌جا کند. گفت‌و‌گوی اختصاصی خبرنگار «ایران» را پس از ثبت رکورد تاریخی با قوی‌ترین ورزشکار پارالمپیکی می‌خوانیم.

* مسابقه ات چطور بود؟

خدا را شکر می‌کنم که توانستم خوشرنگ‌ترین مدال را برای کاروان منا به ارمغان بیاورم. خستگی از تنم در رفت. از مسئولان انتظار دارم که به ورزش اهمیت بیشتری بدهند تا ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی دغدغه‌ای نداشته باشند. در صندوق حمایت از قهرمانان برابری وجود ندارد البته امیدوارم همه چیز درست شود. از آقای خسروی وفا و مربیانم که همیشه روحیه و انرژی به من دادند، تشکر می‌کنم. احساس غرور می‌کنم که بعد از این همه سختی و زحمتی که کشیدم، زحماتم به بار نشست.

* شب قبل از مسابقه نگران چیزی بودی یا اینکه خیلی عادی رفتار می‌کردی؟

شب قبل از مسابقه می‌دانستم که همه مسابقه من را می‌بینند، قولی که در لندن داده بودم عملی نشد و متأسفانه داوران وزنه 300 کیلوگرم را در آنجا خطا گرفتند و نتوانستم این وزنه را بالای سر ببرم. در آنجا بود که قول دادم در المپیک ریو جبران کنم و به لطف خدا توانستم با 10 کیلو بیشتر جبران کنم و دل همه هموطنان را شاد کنم. از دیدن خوشحالی هموطنانم خوشحال شدم.

* زمانی که وزنه 310 کیلوگرم را برای حرکت چهارم انتخابش کردی مربی تیم اعلام کرد که می‌خواهی برای مسابقات بعدی به 315 حمله کنی چه برنامه ای برای آینده داری؟ برای کدام مسابقات می‌خواهی به وزنه 315 کیلویی حمله کنی؟

در حرکت چهارم وزنه 315 را انتخاب کردیم اما کادر فنی و مربیان تصمیم گرفتند که 310 را بزنم و به لطف خدا توانستم وزنه 310 کیلوگرم را خیلی راحت بالای سر ببرم، چون داوران خطا می‌گرفتند مربیان گفتند که دوست ندارند داوران وزنه‌های من را خطا بگیرند. به لطف خدا توانستم خیلی خوب وزنه 310 کیلو را بزنم. می‌خواهم برای مسابقات مهم رکوردشکنی کنم مثل مسابقات پارالمپیک 2020 تا بتوانم در این مسابقات مهم یک رکورد تاریخی دیگر به ثبت برسانم. رشته‌مان سخت است و نمی‌توان قول صددرصد داد اما امیدوارم که بتوانم در المپیک 2020 مجدداً رکورد بزنم و وزنه 315 را مهار کنم.

* زمانی که می‌خواستی وزنه بزنی کل سالن منفجر می‌شد، افراد زیادی در سالن حضور داشتند و حسابی تشویق‌ات می‌کردند، از آن جو برای ما بگو که تا چه اندازه برای تو غرور انگیز بود و چقدر به تو روحیه می‌داد؟

خیلی خوب بود البته بعضی‌ها استرس می‌گیرند اما من زیاد توجه نمی‌کردم و بیشتر تمرکزم روی وزنه بود. جو سالن خوب بود و تمام ورزشکاران کاروان ایران و خبرنگاران من را تشویق می‌کردند، خدا را شاکرم که توانستم به لطف خدا در این جو وزنه‌ها را مهار کنم. تجربه حضور در چنین میدان‌هایی را دارم و این موضوع موجب شد تا از جو سالن انرژی مثبت بگیرم.

* سایت مسابقات پس از رکورد شکنی مطلبی با این تیتر که «وای سیامند چه کرد!» در خصوص تو منتشر کرد و کل دنیا از این وزنه‌ها تعجب کرد اما برای تو ثبت چنین رکوردی ساده بود، در مورد بازتاب جهانی این اتفاق بگو و اینکه شاید تو شناخته‌ترین چهره ورزشی ایران در پارالمپیک هستی.

سایت‌های بین‌المللی معتقد بودند که سیامند می‌خواهد وزنه 300 کیلوگرمی را بزند که در دنیا کسی نتوانسته آن را مهار کند، خدا را شاکرم که هم توانستم هم وزنه 300 کیلو، هم 305 کیلویی و هم 310 کیلوگرمی را بزنم. خیلی خوشحال هستم که پس از یک سال و نیم اردو و پس از زحمت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه به اینجا برسم.

* بعد از رکورد شکنی، نخستین ارتباطی که از تهران گرفته شد چه کسی بود و چه جمله‌ای شنیدی؟

زمانی که به اتاق آمدم گوشی‌ام هنگ کرده بود (باخنده). چندین هزار پیام برای من آمده بود. دست همه را می‌بوسم از کسانی که به من ابراز محبت کردند و بنده را مورد لطف و عنایت خود قرار دادند. نخستین کسانی که با من ارتباط داشتند پدر و مادرم بودند که همیشه و تا زمانی که در دنیا باشم دست بوسشان خواهم بود. مدالم را به همه مردم کشورم تقدیم می‌کنم به همه کسانی که با ارسال پیام‌های احساسی خود اشکم را در آوردند. مدالم را به همه هموطنان و هم استانی هایم تقدیم می‌کنم ان شاالله که بتوانم در آینده مجدداً دلتکتک‌شان را شاد کنم.

* بعد از این اتفاق بزرگ با بهداد سلیمی صحبت داشتی؟

صحبتی نداشتم اما بهداد پیامی در صفحه اینستاگرام من منتشر کرد با این متن که «خبری که قرار بود بشنوم را شنیدم و از ته دل خوشحال شدم، آفرین به غیرت تو.»

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 23، تاریخ انتشار: یکشنبه 28 شهریور 1395، شماره: 6314.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین