پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۸۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
حضانت فرزند بر اساس قانون و نظر دادگاه اعمال می‌شود و برای پس گرفتن آن باید شرایطی وجود داشته باشد.
شعار سال:بر اساس قانون هرگاه طرفین طلاق (زن و شوهر) برای حضانت فرزند خود با یکدیگر به توافق برسند، اما این توافق برخلاف مصلحت طفل باشد، آنگاه دادگاه می‌تواند وارد عمل شود و درباره کسی که حضانت طفل را برعهده گرفته است، تصمیم گیری کند.
 
مطابق با آنچه در قانون آمده است، حضانت فرزند تا رسیدن طفل به سن بلوغ یعنی در دختران ۹ سال و پسران ۱۵ سال تمام بر عهده والدین است و شخصی که حضانت به او محول شده است، حق خودداری از حضانت و یا اسقاط حق را ندارد.
 
مطابق با قانون حضانت حق و تکلیف ابوین است؛ بدین معنی‌ که والدین حق دارند حضانت و سرپرستی کودک خود را به عهده گیرند و قانون جز در موارد استثنایی نمی‌تواند آنان را از این حق محروم کند و از سوی دیگر آنان مکلفند تا زمانی که زنده هستند و توانایی دارند، نگهداری و تربیت فرزند خویش را بر عهده گیرند.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری اعتماد آنلاین  ،تاریخ انتشار:  6 شهریور 1399،کدخبر: 428931 ،www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین