پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
طی هفته‌های آینده، رقابت انتخاباتی و حملات لفظی نامزد‌ها و احزاب اصلی در امریکا بیش از پیش شدت خواهد گرفت. در حال حاضر میانگین آمار‌های منتشر از سوی موسسات افکار سنجی از برتری ۸ تا ۱۰ درصد بایدن بر ترامپ حکایت دارد. بحران سلامت ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹، بحران بیکاری ناشی از گسترش ویروس کرونا و بحران نژادی ناشی از خشونت مداوم ماموران پلیس علیه رنگین پوستان، ترامپ به عنوان رییس جمهوری امریکا را به شدت تحت فشار گذاشته است. از این رو برخی برآورد‌ها حکایت از آن دارد که ترامپ در نهایت به جمع روسای جمهوری تک دوره‌ای امریکا بدل خواهد شد.
شعار سال:دونالد ترامپ در آخرین شب کنوانسیون ملی جمهوریخواهان، نامزدی این حزب را برای شرکت در انتخابات 2020 پذیرفت. بدین ترتیب رقابت های انتخابات ریاست جمهوری امریکا برای تصدی کرسی ریاست جمهوری رسما آغاز شد. قرار است میلیون های آمریکایی واجد حق رای در روز سوم نوامبر سال جاری پای صندوق های رای حاضر شوند تا رییس جمهوری بعدی این کشور را انتخاب نمایند. در این انتخابات ، یا دونالد ترامپ برای بار دوم به ریاست جمهوری امریکا انتخاب خواهد شد یا این که مردم امریکا با گرفتن قدرت از دست جمهوریخواهان ، کلید کاخ سفید را به جو بایدن ، نامزد حزب دموکرات واگذار خواهد کرد.

طی هفته های آینده، رقابت انتخاباتی و حملات لفظی نامزدها و احزاب اصلی در امریکا بیش از پیش شدت خواهد گرفت . در حال حاضر میانگین آمارهای منتشر از سوی موسسات افکار سنجی از برتری 8 تا 10 درصد بایدن بر ترامپ حکایت دارد. بحران سلامت ناشی از شیوع بیماری کووید-19 ، بحران بیکاری ناشی از گسترش ویروس کرونا و بحران نژادی ناشی از خشونت مداوم ماموران پلیس علیه رنگین پوستان ، ترامپ به عنوان رییس جمهوری امریکا را به شدت تحت فشار گذاشته است. از این رو برخی برآوردها حکایت از آن دارد که ترامپ در نهایت به جمع روسای جمهوری تک دوره ای امریکا بدل خواهد شد.

ترامپ به عنوان رییس جمهوری امریکا که قدرت اجرایی کشور را در دست دارد، از امکاناتی برای پیروزی در انتخابات برخوردار است. به عنوان مثال، در حال حاضر کمپین انتخاباتی ترامپ بر موضوع پمپاژ ترس از هرج و مرج ، ترس از سوسیالیسم و ترس از اضمحلال در صورت پیروزی دموکرات ها در انتخابات متمرکز شده است. وی حتی مدعی شده است که با پیروزی بایدن در انتخابات، چین بر امریکا حاکم خواهد شد.

 تصمیم اخیر ترامپ برای پرداخت ماهیانه 400 دلار بیمه بیکاری به افراد بیکار شده از ویروس کرونا نیز یکی دیگر از اقدامات رییس جمهوری امریکا برای پیروزی در انتخابات ارزیابی شده است. جمهوریخواهان امیدوارند  با توزیع پول میان خانواده های به شدت آسیب دیده از کرونا ، رای آنان را در روز انتخابات جلب کنند. این در حالی است که ترامپ قویا با برگزاری انتخابات به شیوه پستی مخالفت می کند و مدعی است که این شیوه انتخابات ، در نهایت موجب تقلب گسترده در امریکا و پیروزی دموکرات ها خواهد شد.

مجموع این عوامل، سبب شده است تا تردیدهایی در مورد شکست قطعی ترامپ ، در کمپین دموکرات ها پدیدار شود. به همین دلیل، نانسی پلوسی ، رییس دموکرات مجلس نمایندگان امریکا به بایدن توصیه کرده است که از مناظره با ترامپ صرف نظر کند و هیلاری کلینتون ، نامزد شکست خورده دموکرات ها در انتخابات 2016 نیز از بایدن خواسته است شکست احتمالی از ترامپ را در شب سوم نپذیرد. از این رو می توان انتظار داشت که انتخابات 2020 یکی از جنجالی ترین انتخابات امریکا طی دهه های اخیر باشد.

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین