پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
اگرچه اتوماسیون متداول فعلی به بهینه‌سازی فرایند‌ها کمک می‌کند، اما هایپراتوماسیون یک لایه اضافی از روباتیک هوشمند را اضافه می‌کند که موجب می‌شود هر روندی سریع‌تر، بدون خطا و به‌طور کامل اجرا شود.
شعارسال: هایپراتوماسیون یکی از فناوری‌های مهمی است که در آینده از آن بیشتر خواهیم شنید. هایپراتوماسیون در لیست ۱۰ فناوری استراتژیک برتر مؤسسه گارتنر به عنوان ترند اول برای سال ۲۰۲۰ یاد شده است. همچنین توسط شرکت تحقیقاتی Forrester به عنوان اتوماسیون فرایند دیجیتال لقب گرفته است. این فناوری به معنای افزایش توانایی ماشین‌های مدرن فعلی است. این امر ترکیبی از فناوری‌های مختلف ازجمله اتوماسیون روباتیک فرایند‌ها (RPA)، نرم‌افزار هوشمند مدیریت تجارت (iBPMS)، یادگیری ماشین (ML) و هوش مصنوعی (AI) است. این فناوری استفاده حداکثری از فرآیند‌های منطقی است که می‌تواند توسط روبات‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری خودکارسازی شود.

این فناوری همان‌طور که از نام آن پیداست، اتوماسیون را یک قدم جلوتر می‌برد و در آن حذف وابستگی به ورودی کمک‌های انسانی، اولویت دارد. اگرچه اتوماسیون متداول به بهینه‌سازی فرایند‌های کار کمک می‌کند، اما هایپراتوماسیون یک لایه اضافی از روباتیک هوشمند را اضافه می‌کند که موجب می‌شود روند سریع‌تر، بدون خطا و به‌طور کامل اجرا شود. این همان چیزی است که آن را به یک گرایش اجتناب‌ناپذیر در رقابت برای تحول دیجیتال تبدیل می‌کند. به‌علاوه، می‌توان آن را نظم و ترتیبی دانست که به جای جایگزینی توانایی‌های انسانی، آن‌ها را تقویت می‌کند.

با استفاده از این فناوری، مشاغل می‌توانند اتوماسیون روباتیک فرایند‌ها (RPA) را توسط «هوش» تقویت کرده و کارگران دیجیتالی ایجاد کنند که فعالیت‌های سازمانی انجام دهند و درنتیجه کارایی کارمندان مجموعه را افزایش دهند. جدای از آن، آن‌ها می‌توانند به برنامه‌های مختلف تجاری متصل شوند، با داده‌های ساختاریافته و غیرساختاریافته کار کنند، داده‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و تصمیم‌گیری کنند و نیز فرآیند‌ها و فرصت‌های جدید اتوماسیون را کشف کنند. همه این موارد قبلاً از طریق روش‌های اتوماسیون معمول امکان‌پذیر نبود. به‌عبارتی‌دیگر هایپراتوماسیون نه‌تن‌ها اهمیت اتوماسیون را تأیید می‌کند، بلکه آن را تقویت می‌کند تا نشان دهد که چگونه می‌توان ترکیبی از اتوماسیون روباتیک فرایندها، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، فرایندکاوی، مدیریت تصمیم‌گیری و پردازش زبان‌های طبیعی (NLP) در کنار هم استفاده شود.

در کنار آن، هایپراتوماسیون در ایجاد یک دوقلوی دیجیتال سازمان (DTO) کمک می‌کند. دوقلوی دیجیتال سازمان DTO گروهی از مدل‌های نرم‌افزاری است که یک سازمان را تشکیل می‌دهد و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا هر سناریویی را که می‌تواند بر تجارت دیجیتال آن‌ها تأثیر بگذارد، مدل‌سازی کنند.

درحالی‌که این فناوری جلودار انقلاب صنعتی چهارم به‌حساب می‌آید، همچنین نوید ارتقاء تجربه مشتری (CX)، تشدید سامانه توصیه‌گر، تسریع در تدارکات و اشتغال کارمندان را می‌دهد. این امر می‌تواند به مشاغل کمک کند تا روش‌های جدیدی برای صرفه‌جویی پیدا کنند و جریان‌های درآمدی جدیدی را از طریق بینش‌های تحلیلی توسعه دهند. همچنین این امر به افراد و روبات‌ها امکان می‌دهد تا با یکدیگر فرآیند‌ها را (از ساده تا پیچیده) خودکارسازی کنند.

در حال حاضر، هایپراتوماسیون شرکت‌های بسیاری را به‌ویژه در صنایع نفت و گاز، بخش معدن و خدمات شهری به خود جذب کرده است. موسسه گارتنر پیش‌بینی می‌کند که اگر شرکت‌ها تا سال ۲۰۲۴ فناوری هایپراتوماسیون را اتخاذ کنند، حداقل ۳۰ درصد از هزینه‌های عملیاتی آن‌ها کاهش می‌یابد. برای ایجاد یک شبکه هایپراتوماسیون، شرکت‌ها باید نیروی کاری متشکل از استعداد‌های تکنولوژیک و غیرتکنولوژیک را در زمینه‌های مختلف به‌کار بگیرند. این تیم نیروی کار می‌تواند شامل داده‌های دانشمندان، توسعه‌دهندگان اتوماسیون روباتیک فرایندها، آزمایش‌کنندگان، بنگاه‌های کوچک و متوسط، تحلیلگران تجارت و مدیران عملیاتی باشد.

درمجموع فناوری هایپراتوماسیون با به‌کارگیری ترکیبی از فناوری‌های مدرن ازجمله هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، یادگیری ماشین و روباتیک حداکثر پتانسیل را برای یک شرکت یا سازمان ایجاد می‌کند. این موجب می‌شود شرایطی فراهم شود که آن شرکت علاوه بر کاهش هزینه‌های عملیاتی شاهد افزایش بهره‌وری کلی مجموعه خود باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۰/۵۱۱۵۶۸، ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
0
اینجور تکنولوژی ها در ایران و صنعت ایران هرگز پذیرفته نمیشه چرا که مردم از نون خوردن میفتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین