پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۹۸۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مشهود دانستن ضعف نظارتی بانک مرکزی خواستار تغییر در نحوه اعطای وام ازدواج بانک‌ها به جوانان شد.
شعار سال: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مشهود دانستن ضعف نظارتی بانک مرکزی خواستار تغییر در نحوه اعطای وام ازدواج بانک‌ها به جوانان شد.

عملکرد بانک‌ها در اعطای وام ازدواج
حجت اله فیروزی از عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج و ودیعه اجاره مسکن انتقاد و اظهار داشت:
به یقین با توجه به مقررات بانکی فعلی نمی‌توان شرایط مالی ازدواج را برای جوانان تسهیل کرد چرا که معرفی چند ضامن کارمند دولت برای دریافت یک وام ساده ازدواج از جوانانی که عموما نه خودشان در ادارات شاغل نیستند و اقوام و دوست و آشنایی هم از این قشر ندارند به معنای سنگ‌اندازی جلوی پای آن‌ها است.

کاهش تعداد کارمندان
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد کارمندان رسمی دولت در بخش‌های مختلف نسبت به گذشته کم شده است، خاطر نشان کرد:

دولت باید به سمت سازوکار دیگری برای پرداخت وام ازدواج رود چرا که وقتی صحبت از تسهیلات می‌شود پرداخت و دریافت آن نیز باید با سهولت انجام گیرد، اما بانک‌ها هنوز عملکردی سنتی و به روز نشده دارند در حالی که باید این سازوکار‌ها با شرایط زمانه تغییر کند.

ضعف بانک مرکزی
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با بیان اینکه اکنون به‌صورت دقیق مشخص نیست که منابع قرض‌الحسنه بانکی در قالب چه تسهیلاتی پرداخت می‌شود که باید این موضوع شفاف شود، اظهار داشت:
در هر صورت ضعف جدی در نظارت بانک مرکزی بر ساختار پرداخت وام‌های خرد و وام ازدواج وجود دارد.

بانک‌ها در پرداخت وام ‌ازدواج یا وام‌های خرد دیگر از بی‌اطلاعی مردم و عدم کنترل و نظارت بانک مرکزی بر عملکردشان سوءاستفاده می‌کنند و نباید شخصیت جوانان در ابتدای تشکیل خانواده در رفت و آمد به بانک‌ها به دلیل سخت‌گیری برای دریافت یک وام خرد زیر سوال برود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 13 شهریور 1399، کد خبر: 4956563،  www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین