پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۱۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
مراسم رونمایی کتاب “بی‌پرده با احمدی‌نژاد ساعت سه بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه با حضور خسرو معتضد تاریخ‌نگار و محمدرضا تقوی‌فرد نویسنده کتاب در باغ کتاب تهران برگزار شد. اگرچه براساس اطلاع‌رسانی اولیه قرار بود محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور پیشین ایران هم حضور داشته باشد، اما این اتفاق نیفتاد.
شعار سال: به گفته‌ی محمدرضا تقوی‌فرد، محمود احمدی‌نژاد برای این مراسم دعوت شده اما به دلیل ویروس کرونا موافق برگزاری این مراسم با این شیوه و جمعیت نبودند. این نشست به مناسبت سالمرگ جلال آل احمد برگزار شد.

در ابتدای این نشست خسرو معتضد، تاریخ نگار درباره‌ی کتاب بی‌پرده با احمدی‌نژاد گفت: این مصاحبه و کتاب به پیشنهاد من انجام شده البته فکر می‌کردم کتاب حجیم‌تر شود‌. همه‌ی اینها به سند تاریخی تبدیل می‌شود‌.

او به مناسبت سالمرگ جلال آل احمد نویسنده‌ی ایرانی به توضیح نکاتی درباره‌ی کتاب “مجموع اسناد ساواک درباره‌ی جلال آل احمد” پرداخت‌‌ و گفت: جلال آل احمد از دیدگاه ساواک مزاحم بود، چون ساواک همه را با تفکر یک‌سویه می‌خواست.

«جلال زود بیدار شد»
خسرو معتضد اکثر روشنفکران پیش از انقلاب را توده‌ای می‌خواند اما می‌گوید:
«جلال آل احمد زود بیدار شد؛ وقتی دید پشت تجمع‌ها در تهران نیروهای شوروی ایستاده‌اند. جلال می‌فهمد این حزب توسط شوروی ساخته شده و می‌داند جای او آنجا نیست.

جلال آل احمد از حزب توده برید؛ بارها گفته به خاطر انتقادهایش از حزب توده طرد شده است. اما در گزارش‌های ساواک همیشه با این جمله شروع می‌شد که آل احمد کمونیست بوده، به نظرم سانسورچی‌ها کوته فکر بودند و تغییر دیدگاه جلال آل احمد را ندیدند.

جلال حتی زمانی که نیما یوشیج به نشست حزب کمونیست در بخارست رفت او را مورد انتقاد قرار داد.

از استخدام جلال در دانشگاه و اداره‌ها جلوگیری شد و مانع انتشار کتاب‌های او هم می‌شدند. زندگی خود را با حقوق اندک و کتاب‌های چاپ شده‌ی سیمین دانشور، همسرش، می‌گذارندند.

او درباره‌ی مرگ جلال آل احمد گفت سیمین دانشور مرگ آل احمد را طبیعی می‌داند و ادعای شمس آل احمد برادر جلال درباره‌ی غیر طبیعی بودن مرگ او را قبول ندارد‌.»

سوال را با سوال جواب می‌داد
در ادامه، محمدرضا تقوی‌فرد نویسنده کتاب به توضیحاتی درباره‌ی کتاب می‌پردازد و می‌گوید:
«آقای احمدی نژاد یک ویژگی دارد و این است که حضرت و جناب نیست. وقتی بخواهید کسی را حضرت و جناب خطاب کنید دیگر جرئت ندارید با آن طرف صحبت کنید.

برای مثال شریعتی در کتاب خود از حضرت محمد صرفا با نام محمد یاد می‌کرد و در حسینیه ارشاد از او در این باره پرسیدند؛ دکتر شریعتی پاسخ داد وقتی شاه یک مملکت اعلی حضرت خطاب می‌شود؛ اگر محمد هم حضرت صدا کنم به او توهین شده. پس من محمد را با نام قرآنی صدا می‌زنم.

در این کتاب سوال‌های صریحی از آقای احمدی‌نژاد پرسیدم و البته ایشان در مصاحبه زیرک بودند و سوال را با سوال پاسخ می‌دادند و گفت‌وگو بسیار پینگ پنگی بود. اما در نهایت به پاسخ‌های خود رسیدم.

اگر آقایان محمد خاتمی، ناطق نوری و لاریجانی هم قبول کنند با آنها هم مصاحبه می‌کنم.

کتاب دو بار مجوز گرفت اما باز هم عقب افتاد. برخی از رسانه‌ها گمانه‌زنی کردند که این کتاب را می‌خواهند نزدیک به انتخابات چاپ کنند اما اینطور نیست اگر ارشاد مجوز می‌داد، همان موقع چاپ می‌شد.

در این کتاب درباره‌ی اندیشه پرسیده‌ایم و دکتر هم در این کتاب پاسخ دادند که همه می‌توانند اظهار نظر کنند. ‌مجموعا ۱۳ صفحه از این کتاب حذف شد».

تقوی‌فرد در ادامه در انتقاد به سانسور گفت: من فکر می‌کنم اگر مولانا امروز کتاب می‌نوشت، مجوز چاپ نمی‌گرفت چون شاعر بی‌تربیتی بود.

در ادامه تقوی‌فرد درباره‌ی حضور احمدی نژاد در انتخابات سال ۱۴۰۰ برای ریاست جمهوری گفت: امام خمینی گفتند در این قرن مستعصفان بر مستکبران غلبه خواهند یافت. سال آینده خاص است. سال ۱۴۰۰ شاید سال فرج باشد و امسال خودش بیاید.

محمدرضا تقوی‌فرد در پایان همه را به نقد این کتاب دعوت کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انصاف، تاریخ انتشار: 19 شهریور1399، کد خبر: 256798،  www.ensafnews.co

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
به نظر جالب میاد که کتاب در مورد شخص احمدی نژاد هست. این کتابها به عنوان سند می تونه ارزشمند باشه البته اگر از واقعیات باشه و صداقت در بیان تاریخ رعایت شده باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین