پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه باید به سرمایه گذار میدان داد گفت: زمینه سازی برای جذب سرمایه گذار هرگز با پیش داوری فراهم نمی شود. چرا که سرمایه گذاری ریسک و سنجش موقعیت های مختلف است.

شعار سال : رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه باید به سرمایه گذار میدان داد گفت : زمینه سازی برای جذب سرمایه گذار هرگز با پیش داوری فراهم نمی شود. چرا که سرمایه گذاری ریسک و سنجش موقعیت های مختلف است.

محمد تبریزی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا که با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی میدان میوه و تره بار جدید همدان برگزار شد با بیان این مطلب افزود: سازمان سرمایه گذاری باید در زمینه جذب سرمایه گذار با جدیت وارد شود.

وی با بیان اینکه همدان به عنوان یک شهر مقصد گردشگران داخلی و خارجی نباید از کلان شهرهای توریستی عقب بماند اظهار کرد: بهتر است که سازمان سرمایه گذاری و گردشگری درحد معاونت بدون افزایش حجم بدنه شهرداری ایجاد شود.

تبریزی با اشاره به فعالیت مجتمع تفریحی گردشگری تله کابین اضافه کرد: همدان بضاعت های بالقوه زیادی در حوزه سرمایه گذاری دارد که برای بالفعل کردن آنها راه طولانی و زمان زیادی را نیاز دارد که مجموعه تله کابین از جمله بضاعت های شهر ما است و هم اکنون بزرگترین مجموعه سرمایه گذاری گردشگری بخش خصوصی در همدان به شمار می آید.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا به درخواستهای سرمایه گذار تله کابین اشاره کرد و افزود: مطالب مطرح شده باید مجدداً بررسی شود چرا که همه موارد غیر معقول و غیرممکن نبوده شاید یک مطلب درست باشد که باید آن مطلب درست و منطقی را پذیرفت و حمایت کرد.

تبریزی تاکید کرد: لازم است بازدید کارشناسی اعضای کمیسیون به منظور بررسی مطالبات مجموعه تله کابین صورت پذیرد تا مطالبات قابل پذیرش مورد حمایت قرار گیرد.

وی همچنین با انتقاد از بلاتکلیف بودن پارک 48 هکتاری اظهار کرد: عده ای به ایجاد این پارک انتقاد دارند و از تبعات ساخت آن سخن می گویند اما بالاخره وضعیت این طرح باید تعیین تکلیف شود چرا که این طرح سرمایه ارزشمند شهر همدان است.

تبریزی به اقدام شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر مصوبه ایجاد 250 هکتاری پارک در داخل شهر اشاره کرد و گفت: این اقدامات ارزشمند بوده و در توسعه فضای سبز تاثیرگذار است که همدان نیز باید ار اینگونه اقدامات الگوبرداری کند

رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به درخواست بازنگری و بررسی مجدد پروژه سرمایه گذاری میدان بزرگ میوه و تره بار جدید اظهار کرد: فرصتی به منظور مذاکرات درون سازمانی به شهرداری داده می شود تا پیشنهادات خود را برای اصلاح به شورا ارائه دهد تا برای مصوبه مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اینکه اصل موضوع در پروژه میدان بار، تفاهم‌نامه‌ای است که برای شهرداری و مجموعه حقوقی آن ایجاد مشکل می‌کند، گفت: به‌طور مسلم این موارد در تفاهم‌نامه در چند روز آینده باید اصلاح شود.

علی اکبر نظری بابیان اینکه می‌توان با اصلاحات در تفاهم‌نامه را انجام داد، افزود: آنچه شهرداری به آن اصرار دارد مباحث نظارتی کار است که بر اساس تفاهم‌نامه اجرا می‌شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه متاسفانه طی دو سال موفق نشدیم کار سرمایه گذاری کلان در شهر راه اندازی کنیم گفت : تصمیم سازیها در حوزه مدیریت حاصل می شود اما در حد کارشناسی قفل می ماند.

حمیدرضا طبی مسرور با اشاره به اینکه سرمایه گذار پروژه میدان بار جدید با حسن نیت وارد شده و برنده مناقصه شده است افزود: لازم است ادامه کار را از طریق استان پیگیری نموده و هر چه سریعتر موانع را رفع کرد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه اعضای شورا منتخبین و نمایندگان مردم هستند گفت : طولانی شدن روند اجرای پروژه میدان بار جدید همدان برای شورا قابل پاسخگویی به افکار عمومی نیست.

رضا میرزایی با انتقاد از فرآیند روند اجرای میدان بار اظهار کرد : در جامعه ای که مباحث توسعه شتابان پیش می رود و با توجه به شرایط امنی که کشور دارد اینگونه روند اجرایی قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: موانع باید برداشته شود چرا که تصمیم گیری مدیریتی انجام شده اما پروژه در مرحله اجرایی و عملیاتی قفل شده است بر این اساس باید هر چه سریعتر موارد بررسی و جمع بندی شود تا دلیل قفل کار مشخص گردد.

شهردار همدان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه هدف شورای شهر و شهرداری کار کردن است، اظهار داشت: تضمین سرمایه‌گذار بسیار مهم است و شهرداری حسن نیت خود را در پروژه میدان بزرگ میوه و تره‌بار همدان با تنظیم تفاهم‌نامه بر اساس نظر سرمایه‌گذاران نشان داده است.

سید مصطفی رسولی با اشاره به اینکه فرش قرمز استاندار همدان به معنی تضمین سرمایه‌گذار است، ادامه داد: در امر سرمایه گذاری مستندات باید قوی باشد و بر اساس قرارداد و مستندات قوی باید کار آغاز شود.

مدیرعامل کنسرسیوم سرمایه‌گذاری میدان بار جدید همدان نیز با تاکید بر اینکه همدان باید تمرین جذب سرمایه‌گذار کند، گفت: در موضوع سرمایه‌گذاری در استان های مختلف برخوردها متفاوت است و استان همدان با این موضوع قوی برخورد نمی‌کند.

عباس موذن با تاکید بر اینکه زیرساخت سرمایه‌گذاری در همدان به بلوغ نرسیده که زمینه‌ها برای سرمایه‌گذار فراهم شود افزود: نگاه به سرمایه‌گذار در همدان نگاه کارفرما به پیمانکار است و این نشان دهنده جذب سرمایه‌گذار نیست.

وی با بیان اینکه زمانی که سرمایه‌گذاری با شرایط اقتصادی فعلی وارد پروژه ای بلندمدت می‌شود باید از آن سرمایه‌گذار حمایت شود افزود: باید کاری کرد که سرمایه‌گذار بیشتر خود را راغب نشان دهد اما نگاه به سرمایه گذار انگونه که باید نیست درحالی که کشور دنبال یک سرمایه‌گذار معتبر است.

نماینده کنسرسیوم سرمایه‌گذاری هم با بیان اینکه سال گذشته در فراخوان برای ساخت میدان بار همدان شرکت کردیم گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون درگیر مسائل اداری برای ساخت میدان بار همدان هستیم.

بهرام گلمحمدیان با تاکید بر اینکه پس از نامه شهردار همدان قرارداد مشاور پروژه را منعقد کرد و پیمانکار پروژه انتخاب شد، افزود: پیمانکار شهریورماه از محل ساخت پروژه بازدید کرد تا برای مهر ماه عملیات اجرایی آغاز شود.

نماینده کنسرسیوم سرمایه‌گذار ی با اشاره به اینکه این پروژه حدود 4 هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت، ادامه داد: این پروژه برای شهر همدان مسائل تولیدی و صنعتی در بر خواهد داشت.

گلمحمدیان به جمله معروف مسولین مبنی بر اینکه فرش قرمز برای سرمایه‌گذار پهن می‌کنم اشاره کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذار نیاز به فرش قرمز ندارد بلکه نیاز به همکاری دارد.

وی با بیان اینکه تا کنون برای پروژه میدان بارحدود 500 میلیون تومان هزینه شده است، اضافه کرد: مطالعات فاز یک طراحی پروژه میدان بار همدان امروز با مشاور انجام شد و مطالعات فاز دو نیز یک تا دو ماه دیگر انجام خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازوب سایت نافع، تاریخ نشرخبر : 18 آبان 1394 کد مطلب : 17137 www.nafee.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین