پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فامنین با اشاره به اینکه طرح ساماندهی مسیر دستکند به قلعه جوق در سال 93 تهیه شده است، گفت: فاز اول این طرح مطابق طرحی که تصویب شد، اجرا شده است.

شعار سال:


حمدالله مستوفی امروز از ایجاد پروژه راه دسترسی غار تاریخی قلعه جوق در شهرستان فامنین خبر داد و اظهار کرد: این پروژه در منطقه نمونه گردشگری قلعه جوق فامنین واقع شده که از ویژگی‌های منحصر به فرد طبیعی و تاریخی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی مسیر دستکند به قلعه جوق در سال 93 تهیه شده است، افزود: فاز اول این طرح مطابق طرحی که تصویب شد، اجرا شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فامنین یادآور شد: فاز اول شامل سکوسازی و تسطیح به وسیله قلوه سنگ‌هایی که در محل هست، مسیر هموار شد.

وی اضافه کرد: طرح گردشگری محوطه قلعه‌جوق تهیه شده و امسال اعتباری را در نظر گرفتیم که آن طرح و فاز دو اصلاح مسیر دستکند اجرا شود.

مستوفی در پاسخ اینکه به سئوالی مبنی بر اینکه اصلاح مسیر قلعه جوق در ثبت جهانی آن اثرگذار است یا نه؟ گفت: مسیر خاصی ایجاد نشده بلکه مسیر پیاده‌رویی بوده که ابتدا طرح آن را تهیه و در شورای فنی تصویب شد و طرح در تهران مورد تائید شده است.

وی اضافه کرد: این طرح مطابق با معیارها، دیدگاه‌ها و مبانی ساماندهی محوطه‌های تاریخی در غار قلعه جوق انجام شده و مشکلی ندارد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری فامنین با بیان اینکه این مسیر بدون اینکه دست به توپوگرافی آن منطقه بزنیم، اصلاح شده است، بیان کرد: تنها مسیر این غار تسطیح شده و مطابق با ساختار آنجا است.

وی در خصوص بازدید از غار نیز گفت: فعلاً بازدید از غار قلعه جوق به سهولت انجام نمی‌شود، زیرا ارتفاع غار نیازمند نردبان است که بازدیدکنندگان همچنان به سهولت نمی‌توانند از آن بازدید کنند.

مستوفی با بیان اینکه فعلاً به علت نبود تأسیسات گردشگری و حفاظتی بازدید نخواهیم داشت، افزود: محققان، مستندسازان و مدیرانی که برای بازدید مراجعه می‌کنند با هماهنگی با دهیار می‌توانند از این اثر دیدن کنند.

وی با اشاره به اینکه در فاز دوم طرح، سهولت دسترسی بازدید از غار در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در طرح کلی این اثر تاریخی سیستم ثابتی برای بازدید آن طراحی شده که بازدیدکنندگان بتوانند به سهولت از آن دیدن کنند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 20 آبان 1395، کد مطلب: 13950820000513: farsnews.comwww.


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین