پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
با توجه به اینکه استان همدان دارای جاذبه های زیادی درزمینه گردشگری است در این بین نقش هتلها و تاثیر آنها در جذب گردشگر نیز باید مورد توجه قرارگیرد برای روشن شدن این مساله با رییس جامعه هتل‌ها و هتل آپارتمانهای همدان و عضو هیات مدیره جامعه هتلداران کشور آقای شهرام شیروانی به گفتگو می نشینیم.

شعار سال: با توجه به اینکه استان همدان دارای جاذبه های زیادی درزمینه گردشگری است در این بین نقش هتلها و تاثیر آنها در جذب گردشگر نیز باید مورد توجه قرارگیرد برای روشن شدن این مساله با رییس جامعه هتل‌ها و هتل آپارتمانهای همدان و عضو هیات مدیره جامعه هتلداران کشور آقای شهرام شیروانی به گفتگو می نشینیم.

*نقش هتلداران درزمینه جذب گردشگر و رونق گردشگری چیست ؟

یک هتلدار و یا جمع هتل داران وظیفه دارند به روز باشند و با متد جدید مهمانداری وهتلداری آشنا باشند و خوشبختانه مجموعه هتلداران استان از شرایط استاندارد خوبی برخوردار هستند و این به روز رسانی در مجموعه هتل داران انجام شده و بخشی نیزدرحال انجام است و با توجه به شرایط موجود هتلهای ما از آمادگی کامل جهت پذیرش میهمان برخوردار هستند و هتل ها نیز با رقابت وارتقاء سطح خدمات خود می توانند درجذب گردشگروافزایش طول اقامت نقش به سزایی داشته باشند و ارایه خدمات ارزان قیمت وبا کیفیت در این امر موثر است .

*نظرشما درباره وضعیت فعلی گردشگری در استان همدان چیست ؟

گردشگری در همدان با توجه به جاذبه های فراوانی که دارد متاسفانه فقط بخشی از آن در ذهن عموم و میهمانان قرارمی گیرد که حدود 10 مورد از اماکن و جاذبه های استان بازدید می شود و همین امر باعث کاهش مدت اقامت میهمانان در همدان میشود این اقامت بین یک تا یک و نیم روز طول می کشد و درصد کمی در این بین دو شب اقامت دارند و به همین دلیل بیشتر مسافرین عبوری وارد همدان می شوند و جاذبه های گردشگری استان هنوز برای عموم مردم شناخته شده نیست و این عدم شناخت به دلیل نبود تبلیغات است که هیچ گونه تبلیغی جهت شناساندن جاذبه ها و اماکن تاریخی و غیره وجود ندارد .

*پیشنهاد شما برای بهبود وضعیت گردشگری و جذب گردشگر در استان چیست؟

برای جذب گردشگر و افزایش مسافر وافزایش طول اقامت میهمان درهمدان انتظار میرود درکنار جاذبه های گردشگری فضاهایی درراستای رفاه مسافرین ایجاد شود که این اقدام زیر ساخت گردشگری محسوب می شودوباایجاد زیرساختها می توانیم شرایط بهتری رادرجذب گردشگرداشته باشیم همانطورکه اطلاع دارید دراستانهای به نام، شاهد گردشگری بالایی هستیم که قطب گردشگری محسوب می شوند که به نسبت همدان جاذبه و آثارکمتری دارند وهمدان با قدمت و آثار متعددی که دارد متاسفانه جایگاهی درجذب توریسم و گردشگر را ندارد واستان نیازمند تکمیل فضاهای زیرساختی و ارایه پکیج و تبلیغات کلی و اساسی است درغیر اینصورت ماهرساله شاهد کاهش چشمگیرمسافران خواهیم بود وبا توجه به اینکه شهردار و استاندارمحترم قول مساعد داده اند تا همکاری لازم را در زمینه تبلیغات داشته باشند ولی تاکنون محقق نشده است و تاخیردر این امر به ضرر استان و حوزه گردشگری است .

*در حال حاضرهتل داران با چه مشکلاتی مواجه هستند ؟

با توجه به اماکن استیجاری غیرمجازی که درکل شهراز مبادی ورودی گرفته تامراکز اقامتی فعالیت دارند در صد زیادی از ظرفیتهای هتلها خالی است و متاسفانه به شکل نامناسبی مسافرین را جذب و به منازل و سوئیتهای اقامتی غیر مجاز هدایت می کنند ودرتمام فصول سال این افراد مشغول هستند واگربه همین منوال پیش برود به زودی هتل ها و مراکز اقامتی یکی پس از دیگری از گردونه خارج خواهند شد و تاثیر منفی در فعالیت کمی و کیفی هتل هاخواهد داشت وازطرفی نصب چادرها معزلی شده که حتی درجاهایی که نصب چادر نیز ممنوع است درهمان مکان چادر نصب می شود .

در سال جاری 34 درصد ظرفیت هتلها اشغال بوده و حتی درزمان پیک مسافرهم با کاهش چشمگیرمسافر در هتلها و مراکز اقامتی بوده ایم ودرشش ماهه دوم سال با رکود قابل توجهی مواجه هستیم از طرفی آموزش وپرورش رقیب بزرگ هتلداری در کشوراست و با ایجاد کلاسهای مجهز که دراختیار عموم مردم و غیرفرهنگی قرار می دهد و این به نفع هتلداری نیست .

و همچنین در همدان با وجود مهمانسراهای ادارات که بعضا همایشها و سمینارها را در این مهمانسراها برگزار می کنند و اقامت میدهند یک آسیب جدی برای مراکز اقامتی است. با توجه به شرایط موجود در حال حاضر دراستان هیچگونه کمبودی در زمینه مراکز اقامتی نداریم و ایجاد و ساخت مرکز اقامتی جدید به صرفه نیست .

*تعریف شما از یک هتل خوب ؟

یک هتل خوب باید استاندارد های لازم راداشته باشد مثلا یک هتل سه ستاره لازم است با توجه به درجه بندی امکانات لازم را داشته باشد ، یک هتل زمانی می تواند ستاره بگیرد که امکانات و استانداردهای لازم را ارایه دهد ویک هتل خوب باید پرسنل آموزش دیده داشته باشد.

و لازم به ذکراست که تمامی امکانات هتل ها عمومی بوده و برای استفاده عموم آزاد است و جامعه هتلداران برتمامی خدمات کمی و کیفی هتلها در همه زمینه ها نظارت دارد.

سخن آخر :

سخن آخراینکه مسولین و متولیان گردشگری باید درزمینه جذب گردشگر و مسافر و در زمینه مقصد گردشگری قرار دادن استان ، تلاش مضاعفی داشته باشند و زیرساختهای لازم رافراهم سازند و همه ارگانها با همکاری هم تبلیغات گسترده و سراسری را داشته باشند تا جاذبه ای استان از حالت مهجوریت خارج شده و برای جلوگیری از اسکان مسافر در چادرها و اماکن غیر قانونی کمپینی ایجاد شود تا میهمان وارد شده دراستان بتواند با فراغ بال مرکز اقامت خود را انتخاب کند و ارایه امکانات ارزان قیمت در کنار مراکز اقامتی از دیگر راهکارهایی است که میتواند مسافرین راجذب کند و در رونق صنعت گردشگری موثر باشد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبري-تحليلي تابناك، تاریخ انتشار: 6 آبان 1394، کد مطلب: 119604:www. tabnak.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین