پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
در شهر‌های گوناگون کهگیلویه و بویراحمد سینمایی وجود ندارد و این در حالی است که بسیاری از اهالی رسانه در این شهر در جلسات گوناگون بار‌ها نسبت به این موضوع انتقاد کرده اند.
شعار سال: نبود سینما در شهر‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله بهمئی، گچساران و یاسوج بار‌ها توسط اهالی هنر و رسانه در شبکه‌های مختلف مجازی و در جلسات حضوری مورد نقد و بررسی فراوان قرار گرفته، اما تا کنون هیچ یکی از این شهر‌ها صاحب سینما نشده اند.
تعداد زیرساخت‌های فرهنگی از جمله سینما به قدری کم است که وقتی سرانه اماکن مختلف رفاهی و فرهنگی را مورد بررسی قرار می‌دهیم می‌بینیم که سهم سینما و فرهنگ بسیار کمتر از همه این اماکن رفاهی بوده و برای این استان که چهره‌های شاخصی درعرصه فرهنگ و هنر کشور داشته، مایه‌ی تاسف است
کلان شهر تهران که یکی از مهم‌ترین پایتخت‌های جهان اسلام و خاورمیانه است در بهترین حالت از کمبود سالن‌های سینما رنج می‌برد. حال وضعیت در استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، کرمان، کهکیلویه و بویر احمد چگونه است.
در استان کهگیلویه و بویر احمد تنها شهری که سینما دارد شهر دهدشت بوده که این تک سینمای استان نیز در سال‌های گذشته به دلایل مختلفی تعطیل شده است.
دهناد مسئول این سینما در دهدشت در گفتگو با خبرنگاران گفت: متاسفانه یکی از دلایل تعطیلی سینما عدم استقبال مردم است.
کهگیلویه و بویراحمد سینما ندارد
وی افزود: با وجود اینکه در ایام مختلفی از سال اقدام به پخش فیلم‌هایی شده که همزمان در بهترین سینما‌های کشور اکران می‌شدند، در شهر دهدشت استقبال چندانی از سوی مردم صورت نگرفت و یکی از مهمترین دلایل این تعطیلی هم عدم استقبال مردم است.
دهناد با اشاره به عدم همکاری مسئولان گفت: در شهر دهدشت برای انجام تبلیغات و جذب مردم به این مکان فرهنگی همکاری‌های مناسبی از سوی ادارات مربوطه صورت نمی‌گرفت.
کهگیلویه و بویراحمد سینما ندارد
بسیاری از تجهیزات سینمای دهدشت قدیمی و غیرقابل استفاده است و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی آن نیز بسیار ضعیف است، صندلی‌های این سینما نیز به حدی قدیمی و مخروبه شده اند که امکان نشستن بر روی برخی آن‌ها نیز وجود ندارد.
دولت نیز باید در این زمینه بخش خصوصی را حمایت کند تا بتواند شرایط را برای اکران فیلم‌های مختلف روز ایران فراهم سازند. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشیم که مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد هنوز از نداشتن سینما رنج میبرد، اما دهدشت از وجود چنین مکانی نمی‌تواند بهره ببرد.
کهگیلویه و بویراحمد سینما ندارد
گفتنی است با شیوع ویروس کرونا در مقاطع زمانی مختلف جهت جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا سینما‌های کشور تعطیل بوده، اما تعطیلی سینما دهناد دهدشت به قبل از شیوع ویروس کرونا برمی گردد و یکی دو سالی است که این سینما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و اهالی فرهنگ و هنر و سینما از نعمت سینما محروم مانده اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۶۳۲۶۱، sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین