پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۷۷۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
سینما دهناد دهدشت تنها سیمنای شهرستان کهگیلویه به دلیل آنچه مشکلات و نبود استقبال مردمی از طرف صاحب آن نامیده شده ،تغییر کاربری را بر لقای فعالیت ترجیح می دهد.

شعار ساللنین از رهبران شوروی سابق سالها پیش گفت که ' سینما با ما ، همه ارتش های دنیا علیه ما ، سرانجام ما پیروز خواهیم شد.'

همین یک جمله که از زبان یک سیاستمدار به خوبی نشانگر اهمیت و قدرت سینماست. سینما وسیله ایده آل برای تبلیغ و ارائه دیدگاه ها و اندیشه های سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی یک جامعه است .
سینما در طول سالها فعالیت به علوم مختلف از پزشکی ، الکترونیک و جغرافیا گرفته تا فیزیک ، شیمی و تاریخ خدمات شایانی نموده است.
سینما دهناد از معدود سینماهای کهگیلویه و بویراحمد در شهر دهدشت به گفته مالک آن ،بدلیل استقبال نکردن مردم و حمایت نشدن از طرف مسئولان وضعیت مناسبی ندارد.
مدیر سینما دهناد شهر دهدشت در جلسه ای با عنوان 'فرهنگ سازی سینما، مردم و مسئولان' در دهدشت گفت: در ابتدای شروع به کار سینما دهناد در اوایل دهه 70، استقبال مردم از رفتن به سینما چشمگیر بود اما در سالهای اخیر استقبال از ان بشدت کاهش یافته است.
نورالله دهناد با اشاره به بی توجهی مردم به دیدن فیلم در سینما و عدم همکاری مسئولان افزود: تغییر کاربری سینما درآمد بیشتری بدنبال دارد.
وی تصریح کرد: بر اساس قانون مکانهای فرهنگی از پرداخت هر گونه عوارض و مالیات محروم هستند ولی در دهدشت شهرداری بیشترین عوارض را از سینما دهناد دریافت می کند.
دهناد با اشاره به اینکه در سال جاری پنج فیلم مهم و مشهور کشور در سینما دهناد اکران شده، اظهار کرد: فروش این فیلمها 35 میلیارد ریال بوده که هزینه بسیار کمی است.
وی عنوان کرد: نیاز است شهرداری و دیگر نهادهای فرهنگی برای جلوگیری از تعطیلی و تغییر کابری سینما حمات ویژه ای از تنها سینمای دهدشت داشته باشند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با ابراز گلایه از صحبت های یکی از مسئولان استانی در مورد اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ سالن سینمایی نداریم، اظهار داشت: سینما دهناد دهدشت که نوستالژی جوانان دهه شصتی است همچنان در این شهرستان فعالیت دارد.
سید ایرج کاظمی جو افزود: فیلم های روز سینما که در شهرهای بزرگ بر روی پرده سینما می رود،در سینمای دهدشت نیز اکران می شود اما به دلیل پیشرفت تکنولوژی و وجود مانیتورهای بزرگ سینما در منازل مردم، تماشای فیلم های روز در سالن های سینما مورد استقبال عمومی قرار نمی گیرد و چنین عاملی باعث شکست سالن های سینما در سراسر کشور بخصوص در شهر دهدشت شده است.
وی بیان کرد: تا زمانی که رعایت قانون کپی رایت الزامی نشود ، سالن های سینما رونق نخواهد داشت.
کاظمی جو تصریح کرد: باید به مبحث فرهنگ و هنر توجه ویژه ای شود تا فرهنگ سینما رشد کند و اجازه ندهیم که بر اساس رسالتی که بر دوش ماست تنها سالن سینمای بخش خصوصی شهرستان و استان با بحران مواجه شده و فراموش شود.
وی گفت: با توجه به شرایط فعلی همه مسئولان با وحدت و همکاری بیشتر مشکلات سینما را موشکافی و تدابیری اندیشیده شود که مخاطب با سینما آشتی کند.
شهردار دهدشت نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات شهرداری دهدشت ،گفت: بر اساس قانون شورای اسلامی و شهرداری از هیچ کوششی برای کمک به پیشرفت فرهنگ و هنر دریغ نخواهند کرد.
اسفندیار برخه تصریح کرد: در تبلیغات شهری جایگاه ویژه ای برای تبلیغات سینمای دهدشت در نظر گرفته خواهد شد.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به اهمیت سینما و تاثیر آن بر ایجاد روحیه نشاط و امید بخشی به جوانان گفت : سینما در حال حاضر یکی از نیازهای ضروری و مهم جوانان شهرستان و همه دستگاهها جهت راه اندازی آن ملزم به همکاری همه جانبه هستند.
علی پوزش سینمای اسلامی را گامی مهم برای تحقق آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی دانست و افزود: سینما و فیلم باید به ‌عنوان ابزاری قدرتمند در اختیار ترویج و توسعه فرهنگ ایرانی و اسلامی قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه سینما دهناد دهدشت تنها سینمای فعال خصوصی در سطح استان است گفت: از همه ظرفیت ها برای توسعه سینمای دهدشت به نحو احسن استاده خواهد شد.
پوزش تصریح کرد: شهرداری با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر چندین جایگاه جهت تبلیغات سینما اختصاص دهد.
فرماندار لنده نیز در این جلسه گفت: سینمای دهدشت بخشی از هویت فرهنگی مردم ساکن در کهگیلویه بزرگ بوده و نیازمند همکاری همه جانبه است.
دارا کریمی نژاد با بیان اینکه سینما دهناد سینمای کهگیلویه بزرگ است ،گفت: با برنامه ریزی باید مشکلات آب،برق و گاز سینما دهناد برای توسعه فرهنگی مجانی شود.
وی افزود: انجام کار فرهنگی هزینه بر است و باید مشکلات سینما بصورت ویژه از سوی مسئولان برطرف شود.
کریمی نژاد بیان کرد: در صورت عدم همکاری مسئولان در رفع مشکلات سینما، مانند دیگر شهرستان های استان سینما برای همیشه تعطیل خواهد شد.
دهدشت مرکز شهرستان 131 هزار نفری کهگیلویه بیش از 65 هزار نفر جمعیت دارد.
کارشناس مسئول امور سینمایی اداره کمل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر یک میلیاردو 120میلیون ریال در سالهای گذشته به سنما دهناد دهدشت کمک بلا عوض شده است .
بیژن علی بازی افزود: در سالهای گذشته همچنین بیش از 600میلیون ریال تجهیزات لازم در اختیار سینما دهناد قرار گرفته است.
وی تاکید کرد که صاحب سینما دهناد با توجه به کمک های ارائه شده به آن و تعهد داده شده حق ندارد تا 10سال سالن سینما را تغییر کاربری دهد.
هم اینک دو سالن سینمایی متعلق به شرکت نفت در گچساران و یک سالن سینما در مجتمع فرهنگی هنری یاسوج در حال فعالیت است .
هم اکنون 5 شهرستان دنا ، باشت ، چرام ، بهمئی و لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد سالن سینما هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 17 آبان 96، کدمطلب:82723619، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین