پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۹۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قریب بیش از هزار شهر ما سالن ندارد گفت: این موضوع به این معنا نیست که باید برای هر هزار شهر سالن ساخته شود چرا که هزینه نگه داری سالن زیاد است اما طبیعی است که بسیاری از این شهرهای می تواند تابع این قاعده باشند و باید برای آنها سالن سینما ساخت.

شعار سال: محمد مهدی حیدریان در گفتگوی اختصاصی با صبح توس؛ در رابطه با جشنوراه فیلم های دینی یکی از برنامه های مشهد 2017 ، عنوان کرد: این جشنواره قرار است از فیلم سازانی دینی در سراسر جهان را که مفاهیم دینی را به تصویر کشیده اند تقدیر کند.

وی ادامه داد: ما با یک گروه داوری در قم صحبت کردیم اینها باید به جشنواره های مختلف بین المللی را رصد و این نوع فیلم ها را شناسایی کنند این کار زمان زیادی می برد تا کارشناسان ما بتواند گرایشات موحدانه فیلم های سینمای ایرانی وبین المللی رو شناسایی و به ما معرفی کنند.

رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شروع این کار در 2017 آغاز شده و جلساتی در این زمینه با کارشناسان این حوزه داشته ایم امیدواریم در سال آینده در یک مقطع و مناسبت این فیلم سازان را معرفی و از آنها تقدیر نماییم.

حیدریان در رابطه با کمبود سینما در خراسان رضوی عنوان کرد: مشهد از نظر تعداد سینما در رده سوم قرار دارد با راه اندازی مجموعه پردیس اخیر که صحبتش شد در رده دوم بعد از تهران و به عبارتی رده اول شهرستان‌ها قرار می گیرد اما خراسان رضوی نسبت آنچه باید داشته باشد و ظرفیتی که دارد عقب است.

وی با بیان اینکه قریب بیش از هزار شهر ما سالن ندارد اضافه کرد: این موضوع به این معنا نیست که باید برای هر هزار شهر سالن ساخته شود چرا که هزینه نگه داری سالن زیاد است اما طبیعی است که بسیاری از این شهرها می توانند تابع این قاعده باشند و باید برای آنها سالن سینما ساخت.

رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:یک طرحی دارد دنبال می شود ساخت سالن در شهرهایی که فاقد سالن هستند در اماکنی که کار اقتصادی کند یکی از مکان هایی که شناسایی کردند پارک ها است مثل سالن شهید اصغر زاده که در پارک ملت مشهد قرار دارد.

حیدریان بیان کرد: برای اینکه بتوانیم طرح پارک سینما را اجرایی کنیم با وزارت کشور صحبتی های انجام شده در مشهد هم نیز با رییس شورای شهرمشهد صحبت کردیم و در آینده نزدیک با شورای شهر هم وارد مذاکره خواهیم شد تا بتوانیم این طرح را به عنوان یک رویکرد در کل کشور دنبال کنیم.

وی عنوان کرد: طبق این طرح بخش خصوصی از فضای پارک ها برای سالن سازی سینما استفاده کند و سالن های کوچک که فرمول اقتصادی پاسخ داده شده است برای نمایش فیلم ایجاد کند که فکر می کنم از همین جا می توانیم این توافق را با شورای شهرمشهد نهایی کنیم و ساخت تعدادی سالن در پارک ها مشهد ساخته شود و این می تواند در شهرهای کوچک تر هم کمک موثری باشد.

رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال با توجه به رتبه دو که مشهد به دست آورد چه امکاناتی برای خراسان رضوی مد نظر قرار دادید؟ بیان کرد: این امکانات سازمان سینمای کشور است که باعث شده مشهد در رتبه دوم قرار گیرد؛.

حیدریان با بیان اینکه ما سالن سینمایی هویزه را بازسازی کردیم و هم تجهیز مجموعه سینمای پردیس را تقبل کرده ایم بیان کرد: در تمام کشور با همکاری موسسه سازمان سینمایی است که این سالن ها ساخته می شود در مشهد ظرفیت بیشتری دارد همین باعث شده کمک بیشتری جذب کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ انتشار: 22 شهریور 1396، کدخبر: 1191895 ،www.dana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
نعمتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
0
با سلام
با توجه به اینکه سینما یکی از پایه های فرهنگی است و توجه به آن حائز اهمیت است.
بنابراین یا توجه کمبود و یا عدم وجود سینما در برخی از شهرها و همچنین هزینه بالای ساخت سالن ها در همه جا ایده ساخت سینما در پارک ها بسیار جالب وکارآمد است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین