پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت، قیمت عرضه سویا در مبادی ورودی را ۲۷۰۰ تومان اعلام کرد.
شعار سال: محمدرضا کلامی پیرامون مصوبات ستاد تنظیم بازار در رابطه با کنجاله سویا، اظهار داشت: کارگروه تنظیم بازار در جلسه یکصد و چهارم خود امروز نرخ عرضه کنجاله سویا را اصلاح کرد و مقرر شد کنجاله سویا در مبادی ورودی ۲۷۰۰ تومان عرضه شود.

این نرخ تعیین شده در تمام مبادی ورودی می‌باشد و هزینه‌های حمل و نقل نیز به این نرخ طبیعتاً اضافه خواهد شد.

این تصمیم با توجه به ضرورت تعادل عرضه نهاده‌های دام و طیور در بازار و از آنجاییکه بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که افزایش قیمت‌های جهانی کنجاله و دانه و همچنین هزینه‌های مترتب آن به گونه‌ای است که انگیزه لازم برای تامین کنجاله سویا وجود ندارد و بخشی از کسری بازار علاوه بر محدودیت‌های ارزی و نقل انتقال آن، همین عدم انگیزه لازم بوده، گرفته شده است.

نرخ فروش دانه سویا در مبادی ورودی نیز ۲۶۵۰ تومان مصوب شد که هزینه‌های حمل و نقل نیز به آن طبیعتاً اضافه خواهد شد.

حمایت از تولید
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در پایان، بیان کرد:سازمان حمایت نیز مکلف شد تا تاثیر اصلاح نرخ این نهاده‌ها را بر قیمت محصولات نهایی مانند مرغ محاسبه کند و به کارگروه تنظیم بازار ارایه دهد تا این کارگروه در قالب مجوزی به کارگروه تنظیم بازار استان‌ها در راستای حمایت از تولید و استمرار آن اقدام نماید.

مقرر شد کمیته‌ای با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی بازنگری در تعرفه واردات کنجاله سویا را در دستور کار قرار دهد و همچنین نرخ عرضه کنجاله کلزا و روغن کلزای وارداتی و سایر خوراک‌ها مانند فول فت با محاسبه سازمان حمایت بازنگری و قیمت‌های مصوب آن ابلاغ شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صنایع، تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۱۴۷۶۲، www. sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین